Addounia TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Addounia TV
Addounia TV Syria Logo.png
Launched March 23, 2007
Owned by Seven Syrian businessmen from Damascus
Slogan Voice of the people and Pictures of life
Country  Syria
Language Arabic
Broadcast area Syria
Arab World
Europe
Headquarters Damascus, Syria
Website www.addounia.tv
Availability
Satellite
Express AM44 10984 V - 12110 - 3/4
Arabsat-5A 10717 H - 2069 - 2/3
Streaming media
Addounia TV Live Free

Addounia TV (Arabic قناة الدنيا الفضائية, literal translation "the world") is a private television station based in Damascus, Syria since March 23, 2007. The station is described by some western media as "semi-official" and a "mouthpiece of the government."[1][2] Addounia TV is a sister channel of Sama TV.

Programs[edit]

Addounia TV features a variety of general-interest programs. News are aired in five daily bulletins: at 2:00 am, 11:00 am, 2:00 pm, 5:00 pm and 8:00 pm (Damascus time). Many other programs are shown on the channel; some of them are:

  • Sabah al Khair (Good Morning, صباح الخير)
  • 7 Days
  • Syrian Drama
  • Shi Chic (something chic, شي شيك)
  • All Sports
  • Ain ala al Hadas (Eye on the event, عين على الحدث)
  • Weekend
  • Drama Zoom (دراما زووم)
  • Cinema in
  • Sa'a Houra (Free Hour, ساعة حرة)
  • Main News Bulletin (نشرة الأخبار الرئيسية)
  • from the newsroom (من غرفة الأخبار)
  • Shabab Tube (Youth Tube, شباب تيوب)
  • Sahtak ala Addounia (Your Health on Addounia, صحتك بالدنيا) with Dr. Dana Al-Hamwi

Presenters[edit]

Addounia TV's current presenters includes:

News anchors: Wafa Al-Douiri (وفاء الدويري) and Majed Hermuz (مجد هرمز). Other anchors: Roaa Abbas (رؤى عباس), Evleen Haddad (ايفلين حداد), Kinda Asfoura (كندة عصفورة) and Reem Maarouf (ريم معروف).

Correspondents which are making also reports for Sama TV: Ahmad al-Aaqel (أحمد العاقل), Kinda al-Khidr (كندة الخضر), Ata Farhat (عطا فرحات), Diana Farfour (ديانا فرفور), Kinda Aloush (كنانة علوش), Leen Tarabishi (لين طرابيشي) and Haidar Mustafa (حيدر مصطفى).

Notable past presenters now on Sama TV: Nizar Al-Farra (نزار الفرا), Hanaa Al-Saleh (هناء الصالح), Dr. Mohammed Abdel-Hamid (د.محمد عبد الحميد), Salem Al-Sheikh Bakri (سالم الشيخ بكري), Inas Fadhloun (إيناس فضلون), Toulin Mustafa (تولين مصطفى) and Reem Sherkawi (ريم شرقاوي).

Other notable past presenters: Salam Ishak (سلام اسحق), Micheline Azar (ميشلين عازار), Wafa Shabrouni (وفاء شبروني), Rania Thanoun (رانيا ذنون), Khansa Al-Hukmiya (خنساء الحكمية), Majed Musallam (مجد مسلم) and Sara Dabbous (سارة دبوس).

Addounia TV during the Syrian crisis[edit]

Addounia TV Logo - Syrian Flag.jpg

On September 23, 2011, the Council of the European Union added Addounia TV to its list of sanctioned individuals and entities, on the basis that Addounia TV had “incited violence against the civilian population in Syria.[3] After one months on October 20, 2011 Addounia TV was interrupted on Hotbird.[4] Addounia TV channel said that the sanctions imposed by the European Union contradict media freedom and the international conventions which protect the freedom of expression.[5]

Addounia TV has suspended on February 5, 2012 its SMS 'Breaking News' service temporarily because it was hacked by the opposition.[6]

The Arab League officially asked the satellite operators Arabsat and Nilesat to stop broadcasting Syrian media, including Addounia TV in June 2012. Syrian State News Agency, SANA, called the move to stop broadcasting a "misleading campaign launched against Syria."[7]

President Bashar al-Assad gave an interview on 29 August 2012 to Addounia TV in which he talked on the local and regional developments.[8] The whole interview is available on YouTube with English subtitles.[9]

On 5 September 2012, Syrian Television Channels broadcast were broken off on Arabsat and Nilesat, including Addounia TV.[10]

Journalist Suheil al-Ali from Addounia TV passed away on 4 January 2013 succumbing to wounds sustained four days ago when opposition fighters opened fire on him in Damascus countryside while on his way home from work.[11]

On May 16, 2013 The US Department of State included Addounia Television to the US blacklists of sanctions.[12][13]

References[edit]

External links[edit]