Agora São Paulo

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Masthead

Agora São Paulo, is a Brazilian newspaper published by Grupo Folha which also owns the broadsheet Folha de S.Paulo. It was launched in 1999 to replace Folha da Tarde. Agora now leads among the popular newspapers in São Paulo, and is the best selling newspaper in newsstands in the State of São Paulo.[citation needed]

Folha da Tarde began publishing on November 22, 1924, but it lasted then for just a month; it was a way to circumvent a ban instituted by the authorities against Folha da Noite.[1] In 1949, the newspaper was relaunched as an afternoon title, to complement Folha da Manhã and Folha da Noite. On January 1, 1960, the three papers were merged to create Folha de S. Paulo.

On October 19, 1967, Empresa Folha da Manhã launched a new paper entitled Folha da Tarde, and the publication was kept running up to March 21, 1999. On March 22 of that year, the newspaper took on a new graphic format and name, becoming Agora São Paulo.[1]

References[edit]

  1. ^ a b Pinto, Ana Estela de Sousa (2012). "A História". In Alcino Leite Neto. Folha (in Portuguese) (1 ed.). São Paulo: Publifolha. ISBN 978-85-7914-371-7. 

External links[edit]

Official website