Akşam

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Akşam
Logo Aksam.svg
Type Daily newspaper
Owner(s) Cengiz-Kolin-Limak joint venture
Founded 20 September 1918[1]
Political alignment Centre-Right
Language Turkish
Headquarters Istanbul, Turkey
Circulation 103,000 (May 2013) [2]
Official website www.aksam.com.tr

Akşam (Evening) is a Turkish newspaper founded in 1918, owned by a Cengiz-Kolin-Limak joint venture since July 2013. Considered a centre-left newspaper, in 2013 it had a circulation of around 100,000.

History[edit]

Akşam's founders in 1918 included Necmettin Sadak, Kazım Şinasi Dersan, Falih Rıfkı Atay and Ali Naci Karacan.

Former editors include Doğan Özgüden (1964 - 1966).[3]

In 2010 former editor Semra Pelek and editorial manager Mustafa Dolu were charged in relation to reporting on the Ergenekon trials.[4]

Akşam was owned by the Çukurova Media Group from 1997 to 2013, and previously Mehmet Ali Ilıcak. It is currently owned by the Turkish government's TMSF. Shortly after it was acquired by the TMSF, a number of journalists were fired, with the former AKP deputy Mehmet Ocaktan replacing editor of five years İsmail Küçükkaya, and at least four journalists who had been critical of the government fired.[5] On 19 July it was sold (together with TV channel Sky Turk 360 and radio station Alem FM) to a Cengiz-Kolin-Limak joint venture for TL60m.[6]

Books[edit]

  • Kavaklı, Nurhan (2005), Bir gazetenin tarihi: Akşam ("History of a newspaper: Akşam"). Yapı Kredi Yayınları

References[edit]

External links[edit]