Al-Ahram Weekly

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Al-Ahram Weekly
Al-Ahram Weekly logo.jpg
Format Broadsheet
Publisher Al-Ahram Publishing House
Year founded 1991; 24 years ago (1991)
Website weekly.ahram.org.eg

Al-Ahram Weekly is an English-language weekly broadsheet printed by the Al-Ahram Publishing House in Cairo, Egypt.

History and profile[edit]

Al Ahram Weekly was established in 1991 by the Al-Ahram newspaper, which also runs a French-language weekly version, Al-Ahram Hebdo.

Between 1991 and 2003, founder Hosni Guindi, served as the editor-in-chief and Hani Shukrallah as managing editor[1] and co-founder Mona Anis as deputy editor-in-chief. After Hosni's death in 2003, Shukrallah succeeded him as acting editor. In 2005 Egypt's Shura Council appointed Assem El-Qersh as the paper's editor-in-chief, replacing Shukrallah. In June 2014, Galal Nassar was appointed editor-in-chief of the weekly.[2]

The circulation of the magazine in 2000 was 50,000 copies.[3]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Covering the Arab Spring Myths, Lies And Truths" (PDF). American University of Beirut. 21 May 2012. Retrieved 6 July 2013. 
  2. ^ "Egypt: Press Council Appoints Editors of State-Owned Newspapers". Aswat Masriya (Cairo). 28 June 2014. Retrieved 8 September 2014. 
  3. ^ Sahar Hegazi; Mona Khalifa (October 2000). "Increasing the Coverage of Reproductive Health Issues in Egyptian Press Project" (PDF). FRONTIERS/Population Council. Retrieved 30 September 2014.