Al-Thawra (newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
This article is about Syrian newspaper. For Yemeni daily newspaper, see Al-Thawra (Yemen).
Al Thawra
Type Daily newspaper
Format Compact
Owner(s) Arab Socialist Ba'ath Party
Publisher Al Wahda Institution
Editor Khafal al Jarad
Editor-in-chief Ali Kassem[1]
Founded 1963; 51 years ago (1963)
Political alignment Ba'athism
Language Arabic
Headquarters Damascus, Syria
Official website Al Thawra

Al-Thawra, also referred to as Ath-Thawra, (Arabic: الثورة The Revolution) is an Arabic language newspaper published by the Arab Socialist Ba'ath Party of Syria. Another newspaper with the same name was published by the Arab Socialist Ba'ath Party of Iraq but was disbanded during the invasion of Iraq in 2003 by the UK and the USA armies. The paper is one of the state-owned publications in addition to Tishreen, Al Baath and Syria Times.[2]

History[edit]

The paper was launched in 1963.[3][4] It is the official newspaper of the Syrian government, and mostly covers governmental initiatives in the social and economic areas.[3] Al Wahda institution is the publisher of the daily in addition to Tishreen and Syria Times.[5]

See also[edit]

List of newspapers in Syria

References[edit]

  1. ^ "Syria grants license to new magazines, newspapers". Press TV. 12 July 2012. Retrieved 21 July 2012. 
  2. ^ Ghadbian, Najib (Summer 2001). "Contesting the state media monopoly: Syria on Al Jazira Television". Meria 5 (2). Retrieved 4 October 2013. 
  3. ^ a b "Syria". Arab Press Network. Retrieved 21 July 2012. 
  4. ^ Dany Badran (2013). "Democracy and Rhetoric in the Arab World". The Journal of the Middle East and Africa 4 (1): 65–86. doi:10.1080/21520844.2013.772685. Retrieved 13 October 2013. 
  5. ^ "Syria's Pavilion Best at Tehran's International Exhibition of the Press and News Agencies". Syrian Arab News Agency. 3 November 2011. Retrieved 3 October 2013.