Al-Watan (Syria)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For other uses, see Al-Watan (disambiguation)
Al Watan
الوطن
Type Daily
Owner(s) Rami Makhlouf
Publisher Syrian Arab Publishing and Distributing Company
Founded 2006; 8 years ago (2006)
Political alignment Pro-government
Language Arabic
Headquarters Damascus
Sister newspapers Al Iqtissadiya
Official website Al Watan

Al-Watan (Arabic: الوطن‎ meaning The Homeland) is a Syrian Arabic language daily newspaper published in Syria.

History[edit]

Al Watan was launched in 2006.[1] The paper is published by the Syrian Arab Publishing and Distributing Company. It is the country's first private daily newspaper since the 1960s (not counting the state party organ Al-Baath), but its editorial line and reporting is practically identical to that of the state-owned papers.[2] In fact, the owner of the daily is the cousin of the Syrian President Bashar Assad, Rami Makhlouf.[1] Its sister daily is Al Iqtissadiya.[3]

References[edit]

  1. ^ a b Dany Badran (2013). "Democracy and Rhetoric in the Arab World". The Journal of the Middle East and Africa 4 (1): 65–86. doi:10.1080/21520844.2013.772685. Retrieved 13 October 2013. 
  2. ^ Pies, Judith; Philip Madanat (June 2011). "Media Accountability Practices Online in Syria". MediaAcT. Working Paper series (10/2011). Retrieved 6 October 2013. 
  3. ^ "Syria". Arab Press Network. Retrieved 21 July 2012.