Antena 1 (Romania)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Antena 1
Antena1.jpg
Launched 29 November 1993[1]
Owned by Intact Media Group
Picture format 4:3 (576i, SDTV)
Audience share 10.8% (Dec 2008, [2])
Slogan Mereu Aproape (Always Nearby)
Country Romania
Broadcast area Moldova
Sister channel(s) Antena 2, Antena 3, Antena 4 - Euforia lifestyle TV, Antena i
Website www.antena1.ro
Availability
Satellite
Dolce Channel 115
Cable
UPC Romania Channel 04 (digital with DVR)
Channel 05 (digital)
RCS&RDS Channel 13

Antena 1 (Romanian pronunciation: [anˈtena ˈunu]) is a Romanian television network, and one of the top three networks in the country with a market share of about 10%. It covers most of the country and it is owned by Dan Voiculescu, who is the founder president of the Conservative Party.

Antena 1 is currently the second most popular TV channel, after ProTV. Its main show is [the Observer] or Observator (main news broadcast at 19:00), and various others soap opera shows, football matches and entertainment programs.

Antena 1 promotes itself under the slogan Together we are Antena 1, after dropping the long-running Always Close slogan which helped relaunch it in 1998. In May 2005, Antena 1 has acquired a specialty brother, the channel Antena 3, a 24/7 news channel fashioned in the spirit of CNN. In February 2006, Antena 4 - Euforia lifestyle TV was launched, a channel targeting women viewers. In July 2006, Antena Internaţional, a 24-hour TV channel for Romanians over the borders was launched; it is now broadcasting only in USA and Canada, but will soon extend its coverage area. In April 2007, Antena 2 has been launched.

The channel is owned by the Intact Media Group group.

The building that houses Antena 1 and Antena 3's headquarters was seized by the state on Friday, the 8th of August 2014, as a result of the judgement sentencing (among others) Dan Voiculescu, the founder of Intact Media Group. The building may be sold in order for the state to recuperate the prejudice brought to it as a result of the fraudulent privatization of the Institute for Alimentary Research in 2003.[3]

Shows[edit]

The station’s top-rated local productions include entertainment shows, news programs and TV series.

References[edit]

External links[edit]