Barada TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Barada TV is a London-based Syrian opposition satellite television network. Classified U.S. diplomatic cables, provided by the anti-secrecy Web site WikiLeaks, show that the U.S. State Department has funneled $6 million to Barada TV between 2006 and 2011 to operate the satellite channel and finance other activities inside Syria, The Washington Post reported. The State Department refused to comment on this allegation.[1][2]

References[edit]

  1. ^ Whitlock, Craig (18 April 2011). "U.S. secretly backed Syrian opposition groups, cables released by WikiLeaks show". TheWashingtonPost. Retrieved 18 July 2014. 
  2. ^ "U.S. Secretly Backed Syrian Opposition Groups, Cables Released By WikiLeaks Show", Huffington Post. April 17, 2011. Accessed April 17, 2011.