Beijing Review

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Beijing Review
Peking Review October 13 1959 Issue 41.png
Peking Review front page from October 13, 1959
Type weekly
Political alignment Communist Party of China
Language English, Japanese, French, German and Chinese[1]

Beijing Review (Chinese: 北京周報; pinyin: běi jīng zhōu bào) is China's only national news magazine in English, published by the China International Publishing Group. It claims a per-issue circulation of 70,000 and distribution "throughout China and 150 countries and regions worldwide."[2]

Founded in March 1958 as the weekly Peking Review, it was an important tool for the People's Republic of China government to communicate to the rest of world. The first issue included an editor's note explaining that the magazine was meant to "provide timely, accurate, first-hand information on economic, political and cultural developments in China, and her relations with the rest of the world."[3]

References[edit]

  1. ^ "About BEIJING REVIEW". Archived from the original on October 26, 2010. Retrieved October 28, 2013. 
  2. ^ "Beijing Review: Introduction". bjreview.com. December 20, 2006. Archived from the original on October 26, 2010. Retrieved October 16, 2010. 
  3. ^ "Peking Review" (PDF). March 4, 1958. At marxists.org. Archived from the original on June 6, 2011. Retrieved October 16, 2010. 

External links[edit]