Brown Lloyd James

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Brown Lloyd James is a public relations firm with offices in New York, Washington, D.C., London, and Doha.[1]

History and Clients[edit]

The firm has represented a number of high-profile clients, including Al Jazeera English, the Shafallah Center for Children with Disabilities, and the Kingdom of Morocco.[2][3][4] In 2006, the firm coordinated the launch of Al Jazeera English in the United States.[5]

Criticism[edit]

The firm has been criticized for representing controversial clients such as Asma al-Assad, Muammar Gaddafi and supporters of the People's Mujahedin of Iran (PMOI/MEK/MKO).[6][7][8]

In 2011, it was criticized for working with the First Lady of Syria to organize a Vogue profile.[9][10] In July 2012, Ynetnews described the firm's May 2011 email released by WikiLeaks as one of the Syria Files by stating that the email gave advice "on how to create the appearance it is pursuing reform while repressing the uprising".[11][12] The firm responded that the document was not paid for, was a "'last-ditch' effort 'to encourage a peaceful outcome rather than violence', which the regime subsequently ignored and that it was sent to Asma al-Assad, the wife of Syrian President Bashar al-Assad.[13]

References[edit]

  1. ^ About, company webpage.
  2. ^ http://abilitymagazine.com/shafallah-forum-5.html
  3. ^ http://www.washingtonpost.com/blogs/in-the-loop/post/ecuadors-embassy-hires-pr-firm/2012/07/19/gJQAV3fXwW_blog.html
  4. ^ http://www.huffingtonpost.com/2012/07/25/syria-leaks-al-arabiya-assad_n_1701352.html
  5. ^ "Al Jazeera appoints AOR". PR Week. 
  6. ^ "Joan Juliet Buck: Mrs. Assad Duped Me". The Daily Beast. 30 July 2012. Retrieved 30 July 2012. 
  7. ^ Suebsaeng, Asawin, "Lobbying for Backers of a Terrorist Group", Mother Jones, October 3, 2011.
  8. ^ Gilson, Dave, "A New Human Rights Logo, Brought to You By Qaddafi's PR Firm", Mother Jones, September 9, 2011.
  9. ^ Bogardus, Kevin, "PR firm worked with Syria on controversial photo shoot", The Hill, 08/03/11.
  10. ^ Carter, Bill and Amy Chozick, "Syria’s Assads Turned to West for Glossy P.R.", The New York Times, June 10, 2012. Retrieved 2011-06-11.
  11. ^ "Political Communications". WikiLeaks. 2011-05-19. Archived from the original on 2012-07-07. Retrieved 2012-07-07. 
  12. ^ Haas, Sa'ar (2012-07-07). "WikiLeaks: Western firm advised Assad on media spin". Ynetnews. Archived from the original on 2012-07-07. Retrieved 2012-07-07. 
  13. ^ Rogin, Josh (2012-07-06). "Wikileaked: Lobbying firm tried to help Syrian regime polish image as violence raged". Archived from the original on 2012-07-07. Retrieved 2012-07-07.