Day.az

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
To be distinguished from Azerbaijan Today.

Day.az is an Azerbaijani news portal established in 2003 by MP Anar Mamedkhanov,[1] trading as the Day.Az Media Company. The content is published in Russian (day.az), English (today.az) and in Azeri (milli.az) since February 1, 2010.[2][3][4][5][6][7][8]

Disruptions[edit]

The operators of Day.az claimed that they were the victim of cyberattacks during the 2008 South Ossetia war. On 11 August 2009, Day.az and ANS Press were disrupted, with day.az being inaccessible for almost two hours.[9]

On 18 February 2009, the portal became inaccessible, and on the following day the domains day.az and today.az were removed from the .az TLD. Reports concerning the cause ranged from speculation about "political mistakes", hackers, to creation of a new website.[1][10]

The sale process was triggered by the interview of Boris Berezovsky who is in exile in UK which angered Russian president of the time, Vladimir Putin, who demanded the shut-off the website. Later the website was reopened by Trend News Agency management, loyal to the existing government.

References[edit]

  1. ^ a b "В Азербайджане продан один из самых популярных новостных сайтов". Lenta.Ru. 2009-02-24. 
  2. ^ Philine von Oppeln, Gerald Hübner (2009). Aserbaidschan: Unterwegs im Land der Feuer. Trescher Verlag. p. 303. ISBN 3-89794-124-4. 
  3. ^ John Noble, Michael Kohn, Danielle Systermans (2008). Lonely Planet Georgia Armenia & Azerbaijan. Lonely Planet. p. 296. ISBN 1-74104-477-4. 
  4. ^ Gaïdz Minassian (2007). Caucase du sud, la nouvelle guerre froide: Arménie, Azerbaïdjan, Géorgie. Autrement. p. 186. ISBN 2-7467-0912-0. 
  5. ^ [1], today.az
  6. ^ Azərbaycanda yeni xəbər portalı fəaliyyətə başlayıb, mia.az
  7. ^ В Азербайджане начал функционировать новый новостной портал, kultura.az
  8. ^ Day.Az azərbaycan dilində xəbər saytı açdı
  9. ^ "Two websites attacked by Russian hackers, allegedly to block flow of information on conflict in Georgia". International Freedom of Expression eXchange. 12 August 2008. 
  10. ^ "Anar Məmmədxanlı Day.Az-ın satıldığını xəbər verib". BBC. February 25, 2009. 

External links[edit]