Dziennik Polska-Europa-Świat

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Dziennik Polska-Europa-Świat
(Daily Poland-Europe-World)
Dziennik logo.png
A cover from September 2006
Type Daily newspaper
Format Compact (Tabloid)
Owner(s) Axel Springer AG
Ringier
Editor Robert Krasowski
Founded 2006
Political alignment Conservative liberal
Language Polish
Ceased publication 2009
Headquarters Warsaw
Circulation 160,000

Dziennik Polska-Europa-Świat (English: Daily Poland-Europe-World) was a Polish nationwide daily newspaper published by Ringier Axel Springer, a joint venture between Germany's Axel Springer Verlag publishing company and Swiss media company Ringier.[1]

History[edit]

It was modelled on Springer's Welt Kompakt, the Berliner-style edition of the Hamburg-published broadsheet Die Welt.[1] The first issue was released on 18 April 2006, and in May 2006 it recorded a circulation of 211,610 copies,[2] giving it the third largest circulation amongst national newspapers. Dziennik was envisaged as a competitor to Gazeta Wyborcza,[3] therefore its political profile was more right-wing than its left-liberal rival. In most cases, however, it presented a broad spectrum of views on its pages.

On 14 September 2009 "Dziennik" was merged with Infor Bizness's "Gazeta Prawna" daily to form a new nationwide daily under the title "Dziennik Gazeta Prawna".[1]

Columnists[edit]

References[edit]

  1. ^ a b c "Country profile - Poland". ifM. Retrieved 28 September 2013. 
  2. ^ Jesper Strömbäck; Lynda Lee Kaid (18 June 2008). The Handbook of Election News Coverage Around the World. Routledge. p. 230. ISBN 978-0-203-88717-2. Retrieved 22 December 2013. 
  3. ^ "Polish papers expand or merge in search of extra readers". WAN IFRA. 3 June 2009. Retrieved 8 October 2013. 

See also[edit]