ERTU

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Egyptian Radio and Television Union
اتحاد الاذاعة و التليفزيون المصري
Type Broadcast radio, television and online
Country Egypt
Availability National
International
Headquarters Cairo, Egypt
Owner Government of Egypt
Launch date
July 1960
Official website
www.ertu.org

The Egyptian Radio and Television Union (ERTU), Arabic: اتحاد الاذاعة و التليفزيون المصريIttihād al-Idhā‘ah wal-Tilīfizyūn al-Miṣrī), formerly the Arab Radio and Television Union, is the public broadcaster of Egypt, operated by the Egyptian government. It is a member of the European Broadcasting Union.

ERTU Building in Cairo

History[edit]

Egyptian television began broadcasting six hours daily on July 21, 1960.

On August 13, 1970 a new decree established the Arab Radio and Television Union, and created four distinct sectors: radio, television, engineering, and finance, each of which had a chairman who reported directly to the Minister of Information.

Already in 1950 its predecessor the Egyptian State Broadcasting was one of the founding members of the European Broadcasting Union in 1950. After the admittance of the Israel Broadcasting Service in 1958, it cancelled its active memberships, as did the Syrian Broadcasting Services. It was readmitted as an active member 1 January 1985.

The name of the Union was changed to the Egyptian Radio and Television Union, the name by which it is still known. Today, its total daily broadcast time on its various channels amounts to 490 hours.

Television Networks of the Egyptian Radio and Television Union[edit]

  • Channel 1
  • Channel 2
  • Channel Egypt

Mahrosa television Network[edit]

There are six state-owned broadcast and satellite channels in Egypt:

Nile Television Network[edit]

Nilesat allowed for the launch of several specialized TV channels in addition to Egyptian Satellite Channel (ESC) and Nile TV. All are owned by the Egyptian state.

Specialchannelized channels include:

References[edit]

External links[edit]