Eesti Aeg

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Eesti Aeg (Estonian: Time of Estonia) was a newspaper in the Republic of Estonia, published as a weekly broadsheet newspaper in 1991–1995 and four issues as a monthly newsmagazine in 1996. One of the first truly independent (of the Soviet ruling clique influences) newspapers, it was set up in 1991 after a mass exodus of staff from Eesti Ekspress after its Soviet parent company, Cross Development FSP, fired Hans H. Luik.[1]

The newspaper was known for its courageous approach to journalism, for example by gathering fame through publishing a list of KGB collaborationist in Estonia.

References[edit]