Equus (magazine)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
This article is about a magazine. For other uses, see Equus (disambiguation).
Equus
Frequency Monthly
Total circulation
(2011)
131,740
First issue November 1977 (1977-11)
Company Active Interest Media
Country United States
Website www.equisearch.com
ISSN 0149-0672

Equus is a monthly magazine for horse owners that was first published in November 1977.

The intent of the magazine is succinctly stated by founding editor and publisher Ami Shinitzky's original working title: The Horseman's Veterinary Journal. In the editorial in the first issue Shinitzky wrote, "EQUUS serves as a bridge between the veterinarian and the horse owner, bringing to our readers the expertise of the nation's leading authorities on the care and maintenance of the animal through the talents of writers who are able to translate often technical information into a language easily understood and rapidly absorbed."

Carrying the slogan, "The horse owner's resource", Equus is meant to be collected by subscribers so they might use articles in past issues as a reference. Each issue has a prominent issue identification number on the cover (e.g., the June 2005 issue is "Equus 332"), and an index to articles is published annually.

After the June 1998 sale of Shinitzky's Fleet Street Publishing to PRIMEDIA, the magazine was published by the PRIMEDIA Equine Group. From 2007 to 2010, with the completion of the sale of the PRIMEDIA Enthusiast Media group, the publisher was Source Interlink.[1][2] Since 2010, Equus has been owned by Active Interest Media.

Mission[edit]

EQUUS provides information from veterinarians, equine researchers, riders, and trainers on understanding and influencing equine behavior, recognizing the warning signs of illness and disease, and solving riding and training problems.

References[edit]

  1. ^ "Source Interlink to buy Primedia unit for $1.2 bln". Reuters. 2007-05-14. Retrieved 2007-08-03. 
  2. ^ "Primedia completes Enthusiast sale, names CEO". Reuters. 2007-08-01. Retrieved 2007-08-03. 

External links[edit]