The Jerusalem Report

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Jerusalem Report)
Jump to: navigation, search
The Jerusalem Report
Jerusalem Report Cover March 12 2012.jpg
The Jerusalem Report from March 12, 2012
Editor Ilan Evyatar
Categories Newsmagazine
Frequency Biweekly
First issue 1990
Company The Jerusalem Post
Country Israel
Language English
Website Official website
ISSN 0792-6049

The Jerusalem Report is a fortnightly print and online newsmagazine that covers political and social issues in Israel, the Middle East and the Jewish world.

Founded as an independent weekly publication in 1990, it now is under the corporate umbrella of The Jerusalem Post Group. It remains editorially independent of The Jerusalem Post and the other publications in this group. The magazine offers political analysis, interviews with leading personalities and comments on Israel's cultural scene.

History[edit]

The Jerusalem Report was founded in 1990 by Hirsh Goodman, where he was editor in chief and publisher for nine years.[1]

David Horovitz was editor in chief from 1998 and publisher from 2001–2004, with Sharon Ashley taking over in 2004 until 2006.[2] Eetta Prince Gibson served in the position until 2012 and was replaced by British journalist Matthew Kalman, who held the position for six monthss, resigning when, according to Kalman, he was asked to "implement a 10 per cent budget cut demanded by the management." Kalman said "I would rather resign than try to produce the magazine on even more of a shoestring than we currently have."[3] Kalman was followed by Avi Hoffmann (June - December 2012), and in December 2012, Ilan Evyatar was appointed editor in chief.[4]

In 2004 The Report won the American Jewish Joint Distribution Committee's Boris Smolar award for coverage of the Jewish World.[5]

Ownership[edit]

The Jerusalem Report is currently owned by Mirkaei Tikshoret Ltd., a Tel Aviv-based publisher of Israeli newspapers. They had purchased it from Conrad Black's Hollinger group in 2004.

It had been funded initially by five Jewish philanthropists, including Charles Bronfman, and was sold in 1998 to the Hollinger newspaper chain, which also purchased a stake in the Jerusalem Post.[6][7]

When Hollinger purchased both the Report and the Post, “it was expected that the two English-language publications would merge their administrative, advertising, and circulation departments while remaining independent editorially,”[8] However, in recent years, the management of The Jerusalem Post group has been exerting increasing influence on both the style and the substance of the magazine, curtailing its editorial freedom.[9]

Jerusalem Report Online[edit]

In addition to the print edition, The Jerusalem Report is published online.

References[edit]

External links[edit]