John Rothmann

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
This article is about the talk show host. For the actor, see John Rothman.

John Rothmann was a radio talk show host on KGO 810 AM in the San Francisco Bay Area in California, United States.

According to his biography posted by KGO 810 AM, Rothmann is a frequent lecturer on American politics and the Presidency, and has spoken at over 150 campuses throughout the United States, Canada, and Israel. He has been involved in many political campaigns on the national, state, and local levels, including Richard Nixon's in 1968. Rothmann has also published a wide range of articles on American political history, the Middle East, and education. John's personal love is his 15,000-volume library - one of the finest private libraries in the country - specializing in American political history and political biographies.

Rothmann is co-author of the book Icon of Evil, released on June 24, 2008.

Show on KGO[edit]

From 1996 until 2009, Rothmann hosted shows in the early morning hours every Saturday and Sunday. He also substituted for other hosts intermittently. Though he worked for Republican president Richard Nixon as a young man, Rothmann is now a self-described liberal Democrat. However, as an early supporter of the War In Iraq, Rothman still on occasion exhibits certain right-wing tendencies, such as when he rationalizes his support for the war in Afghanistan, and his stances supporting the State of Israel. Rothmann's early-morning show had a 'caller's club' character, with most shows featuring the same few callers over and over. On September 14, 2009, he became host of the 10 PM through 1 AM slot Monday through Friday previously held by Bernie Ward.

Rothmann is also the host of a podcast called "Fight for the White House" (www.fightforthewhitehouse.us), which explores the history of presidential elections in the United States through sound clips and music.

On December 1, 2011 John Rothmann along with other KGO talk show hosts and staff were dismissed by KGO management due to an all news format change by the radio station.[1]

External links[edit]