JoongAng Ilbo

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from JoongAng Daily)
Jump to: navigation, search
JoongAng Ilbo
The Korea Daily
Joongang ilbo logo.png
Joongang ilbo.JPG
The JoongAng Ilbo Building
Type Daily newspaper
Format Berliner
Owner(s) JoongAng Media Network
Publisher Lho Cholsoo
Founded September 22, 1965
Political alignment Conservative
Headquarters Sunhwa-dong, Jung-gu, Seoul, South Korea
Circulation 1,292,498 (as of 2012)[1]
Official website www.joins.com
Korean name
Hangul 중앙일보
Hanja 中央日報
Revised Romanization Jungangilbo
McCune–Reischauer Chungang-ilbo

JoongAng Ilbo is a daily newspaper published in Seoul, South Korea. It is one of the three biggest newspapers in South Korea. The paper also publishes an English edition, Korea JoongAng Daily, in alliance with the International Herald Tribune.

History[edit]

It was first published on September 22, 1965 by Lee Byung-chul, the founder of Samsung Group which once owned the Tongyang Broadcasting Company (TBC). In 1980, JoongAng Ilbo gave up TBC and TBC merged with KBS. JoongAng Ilbo is the pioneer in South Korea for the use of horizontal copy layout, topical sections, and specialist reporters with investigative reporting teams. Since April 15, 1995, JoongAng Ilbo has been laid out horizontally and also became a morning newspaper from then on.

Korea JoongAng Daily[edit]

The Korea JoongAng Daily is the English language version of the newspaper, and it is one of three English-language daily newspapers in South Korea, along with The Korea Times and The Korea Herald. It runs mainly news and feature stories by staff reporters, and some stories translated from the Korean language newspaper. The Korea JoongAng Daily is currently sold together with the International Herald Tribune.

As of March 18, 2007, it has produced a Sunday edition called JoongAng Sunday.

Worldwide[edit]

It also publishes a United States edition, with branches from Toronto to Buenos Aires. Its parent company, Joongang Media Network (JMNet) holds publication rights to Korean editions of Newsweek and Forbes magazine as well as 25% of the shares of JTBC cable TV.

Criticism[edit]

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]