Korean Broadcasting System

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Korean Broadcasting System (KBS)
한국방송공사
Type Broadcast radio and
television
Country South Korea
Availability National
International
Slogan Fulfilling the People's Devotion Through Broadcasting
Headquarters Yeouido, Yeongdeungpo-gu, Seoul, South Korea
Owner Government of South Korea
Launch date
February 16, 1927 (radio)
October 1, 1961 (television)
March 3, 1973 "public broadcasting stations" status
2001 (Digital Television)
Picture format
1080i (HDTV)
Official website
www.kbs.co.kr
english.kbs.co.kr
Korean name
Hangul
Hanja 韓國放送公社
Revised Romanization Han-guk Bangsong Gongsa
McCune–Reischauer Han'guk Pangsong Kongsa

Korean Broadcasting System (KBS) (Korean: 한국 방송 공사, Hanguk Bangsong Gongsa) is a South Korean radio and television network, founded in 1927. It is the biggest out of the four major South Korean television networks.

KBS headquarters in Seoul

History[edit]

KBS began as Kyeongseong Broadcasting Corporation (JODK, 경성방송국, 京城放送局) that was established by the Governor-General of Korea in Korea on February 16, 1927. This second radio station started using the call sign HLKA in 1947 after the Republic of Korea got the call sign HL of the International Telecommunication Union. After doing a national broadcast, the radio was renamed Seoul Central Broadcasting Station in 1948.

Television broadcasts in South Korea began on 12 May 1956 with the first television station HLKZ-TV. It was sold to KBS in 1961. KBS station status changed from government to public broadcasting station on March 3, 1973. Construction of KBS headquarters in Yeouido started in 1976. In 1979, KBS radio began broadcasting on the FM wave with the launch of KBS Stereo (Now KBS 1FM).

Differing from other public broadcasters in the world that do not accept advertising, apart from television fees, part of KBS revenue also comes from advertisers. KBS began accepting advertising in 1980 after the forced merger of some private commercial broadcasting stations like Tongyang Broadcasting Company (TBC), which some consider the forerunner of JTBC, and Dong-A Broadcasting System (DBS), the former body of Channel A, into KBS by the military government. Under the Chun Doo-hwan regime, South Korea's media policy had changed; the regime closed several private commercial radio and television stations and merged them with KBS. After the merger with Tongyang Broadcasting Company (TBC) and DBS, KBS changed the name of these channels to from DBS to KBS Radio 5 (now a defunct radio station. 792 kHz frequency now owned by Seoul Broadcasting System.) (AM) TBC-FM to KBS Radio 4 (Now KBS Cool FM) and television station TBC-TV to KBS 2TV in 1980 and created KBS 3TV and Educational FM in 1981.

On December 27, 1990, KBS 3TV and Educational FM split from KBS and changed its name to Educational Broadcasting System (EBS). After the revision of the television fee collection system in 1994, KBS 1TV no longer airs commercials.

Structure[edit]

KBS Cool FM Radio studios.
KBS annex, formerly the headquarters of Tongyang Broadcasting Company
KBS regional broadcasting station in Changwon

KBS is a 'public organization' (공사, 公社) that, by law, receives public funding from the South Korean government but is independently managed. As mentioned on the South Korean Constitution, the president of KBS is recommended by its board of directors to the President of South Korea. Political parties in South Korea have the right to name members of the board of directors of KBS. Since the President of South Korea usually has leadership over the members of the ruling party, KBS's president is considered to be designated by the President of South Korea. This procedure has incurred worries of political intervention in KBS's governance and has led to many thinking that the current system of recruiting needs to be revised.

Around 37.8% of its revenue comes from a mandatory Television Licence Fee priced at 2,200 won, while 47.6% of the revenue comes from commercial advertisement sales.[1] For national or governmental programs such as International Radio service (KBS World Radio) and the Radio service for physically handicapped people, KBS receives public funds from the South Korean government.

Channels[edit]

Terrestrial television[edit]

  • KBS 1TV - Airs news, current affairs, education, sports, and culture. It launched in 1961 as HLKA-TV. It is known in English as KBS One. KBS 1TV solely runs on license fee and does not show any commercials. It is on national terrestrial digital channel 9. It is similar to BBC One and Nederland 1. KBS 1TV is also showing public information films made by KBS and entertainment programming, but the rest are on KBS 2TV.[2]
  • KBS 2TV - Airs entertainment and drama only. It launched in 1980 as a replacement for the defunct Tongyang Broadcasting Corporation, not to be mistaken as TBC-TV (an SBS affiliate in Daegu, South Korea), which merged with KBS. It is known as KBS Two in English. It is on national terrestrial digital channel 7. It is similar to BBC Two and Nederland 2.[2]
  • KBS UHDTV - Ultra High Definition Broadcast. Airs music videos and re-runs of KBS Dramas. It is on national terrestrial digital channel 66.[3]

KBS 1TV and KBS 2TV phased out analogue services on December 31, 2012 as part of the switchover to digital television.

Cable and Satellite television (KBS N)[edit]

  • KBS Prime - culture and drama. Launched in 1995 as KBS satellite 2, renamed as KBS Korea in 2002.
  • KBS Drama - formerly KBS Sky Drama. Launched in 2002.
  • KBS N Sports - formerly KBS Sports/KBS Sky Sports. Also launched in 2002.
  • KBS Joy - comedy and quiz show. Launched in 2006.
  • KBS Kids - children's channel. Launched in 2012.[4]
  • KBS W - women's channel. Launched in 2013.[5]

These six channels are carried by cable and satellite operators in South Korea. There are 100+ Cable operators in South Korea and Skylife is the sole satellite television service provider. These channels are managed and operated by KBS N, a subsidiary company of KBS.

Radio[edit]

  • KBS Radio 1 (711 kHz AM/97.3 MHz FM KBS Radio Seoul) - news, current affairs, drama, documentary and culture. Launched in 1927 as Kyeongseong Broadcasting Corporation JODK and it became KBS Radio 1 in 1965.[6]
  • KBS Radio 2 (603 kHz AM/106.1 MHz FM KBS Happy FM) - entertainment radio for the middle aged. Launched in 1948 as HLSA.[6]
  • KBS Radio 3 (1134 kHz AM/104.9 MHz FM KBS Voice of Love FM) - Launched in 1980, and ceased broadcasting in 1981. It was later replaced by KBS Radio 2's regional radio service and Educational FM (now EBS FM). Later re-launched in 2000 as a spin-off from KBS Radio 2. For the first time in 2010, it was launched on FM and restructured as a radio station for the disabled.[6]2
  • KBS 1FM (93.1 MHz Classic FM) - classical music and folkmusic. Launched in 1979 as KBS Stereo, adopted current name in 1980.[6]
  • KBS 2FM (89.1 MHz/DMB CH 12B Cool FM) - popular music. Launched in 1966 as RSB (Radio Seoul Broadcasting), renamed as TBC-FM in the 1970s, adopted current name in 1980 after TBC-FM forced merged to KBS.[6]2
  • KBS Hanminjok Radio(Literal meaning:KBS Korean Nationality Radio) (6015 MHz Shortwave) (shortwave & mediumwave) - Launched in 1975 as KBS Third Programme.[6]
  • KBS World Radio - international service [see also RFI, BBC World Service and Radio Canada International], as well as satellite and international services.[6]
  1. Does not air any advertisements for funding.
  2. Airs advertisements for funding.

Logos[edit]

Programs[edit]

Slogans[edit]

  • 이 중앙방송 입니다. (This is Central Broadcasting. Slogan until early 60's)
  • 국민의방송 KBS. (National Broadcaster KBS. Slogan from early 60's til present)

KBS World[edit]

Main article: KBS World
1235552102 KBS World - Logotype (JPG).jpg

KBS World is the international television and radio service of KBS. It officially launched on July 1, 2003. It is broadcast on a 24hr schedule with programs ranging from news, sports, television dramas, entertainment, and children's. KBS World television is broadcast locally and around the world. As of July 2007, around 65% of its programs are broadcast with English subtitles, it is available in 32 countries, and reportedly more than 40 million households around the world can access KBS World[citation needed]. It has two overseas subsidiaries: KBS America and KBS Japan. KBS Japan is independently operated by a KBS subsidiary in Japan, and most programs are provided with Japanese subtitles.

KBS World television is a television channel that runs mostly programs commissioned for KBS' 2 terrestrial networks: KBS1 and KBS2. KBS World television is distributed over several international communication and broadcasting satellites such as IS-19, IS-20, IS-21, Measat 3, Apstar 6 & 7, Eutelsat Hotbird 13A, Galaxy 11, 18 & 23, Badr 6, Vinasat 1, Palapa D, SES 7, Telkom 1, Thaicom 5, EchoStar 15, Anik F3. Local cable and/or satellite operators receive the signal from one of these satellite and carry the signal to end subscribers of their own networks. KBS doesn't allow individual viewer to receive the signal from IS-19, IS-20, IS-21, Measat 3, Asiasat 5, and Galaxy 18. The signal from Badr 6 is Free-to-Air service while viewers using Eutelsat Hotbird 13A are required to pay monthly subscription fee.

Foreign partners[edit]

Partner Country
Telefe Argentina
ABC and SBS Australia
VRT Belgium
SBT Brazil
CBC Canada
TVN Chile
CCTV China
Caracol TV Colombia
Ecuavisa Ecuador
TF1 France
ARD Germany
TVB Hong Kong
TVRI and RCTI Indonesia
RAI Italy
NHK and TBS Japan
TV3 Malaysia
Televisa Mexico
NPB Netherlands
TVNZ New Zealand
Panamericana Televisión Peru
TVP Poland
RTP Portugal
VGTRK Russia
MediaCorp Singapore
SVT Sweden
TVE Spain
TTV Taiwan
NBT Thailand
BBC United Kingdom
NBC, ABC, CNN and Telemundo United States
TVes Venezuela
VTV Vietnam

Controversies[edit]

KBS Like MBC and SBS had controversies but KBS has the most shocking and most oldest controversies in Korean broadcasting industry. Due to this they received the nickname Soonkyu Bangsong and The Department of Last Resort.

KBS-private broadcasting stations forced merger[edit]

One of the most controversial and most oldest controversies of KBS was the forced merger between KBS and five private broadcasting stations TBC or the Tongyang Broadcasting Corporation, DBS or the Donga Broadcasting System, SBC or Seohae Broadcasting Corporation, VOC or Jeonil Broadcasting Corporation and Hanguk-FM in 1980. during the Chun Doo-hwan regime TBC DBS and MBC where broadcasting News against Chun due to this Chun made a special law that sequestered MBC and forced merged TBC and DBS. TBC-TV became KBS 2TV meanwhile TBC Radio (HLCD 89.1 MHz) became KBS Radio 4 (now KBS 2FM) and DBS (HLKJ 792 kHz) became the now defunct KBS Radio 5. (Today the 792 kHz frequency is now owned by SBS and became SBS Love FM.) SBC became KBS Gunsan station and it is KBS-Jeonju-3Radio now, VOC became KBS-Gwangju-3Radio and Hanguk-FM became KBS-Daegu-FM. In 2009 former Pres, Lee Myung-bak said the special law was unconstitutional. in 2011 TBC was reincarnated as JTBC.

KBS President resignation strike[edit]

KBS's Labor Union have launched a strike calling for the company's president to quit. The strike has led to large cut in news programming. Senior editors, reporters and anchors walked out of the news room on Thursday, demanding the resignation of Gil Hwan-young. They say Gil interfered with news content in favor of the government's views, undermining the independence of news coverage. The strike by the broadcaster's 2 major unions follows a move by its board on Wednesday to postpone a decision on whether to dismiss Gil. In an afternoon rally, union members chanted slogans demanding that Gil step down. Early this month, Gil removed the KBS news chief for alleged improper remarks over the sinking of the Sewol ferry. In an unprecedented move, the dismissed chief then claimed Gil had interfered in news editing. As a result of the boycott in support of the former bureau chief, most of the broadcaster's news programs have been shortened or canceled. The normally hour-long KBS News 9 ran just 20 minutes and During local elections on June 4, 2014, KBS was unable to send reporters to interview candidates who were certain to win. The strike ended after the board of directors of KBS has voted to dismiss its president. The board passed a motion on June 5, 2014 demanding the discharge of President Gil. The majority vote decision is expected to be approved by the country's President Park Geun-hye, who has the power to appoint the broadcaster's head. The board decision is likely to end the disorganization. But reports from Seoul say it will take time for KBS to regain public confidence due to Gil's staunch refusal to resign and the strike that continued with no regard to viewers.[7][8][9]

TV License Fee Meeting Wiretapping Scandal[edit]

In 2011 Rep. Sohn Hak-kyu, chairman of the main opposition Democratic Party (DP), accused the state-funded broadcaster KBS Friday of wiretapping the party’s closed-door meeting on TV subscription charges. It’s the first time DP formally pinpointed the broadcaster as the culprit behind the alleged bugging. Speaking at a meeting of the party’s decision-making Supreme Council, Sohn said KBS should reveal the truth about the wiretapping and take proper measures to hold people involved accountable. “We believe the firm bugged the meeting to secure information about our party’s handling of the TV subscription policy. KBS should admit that it resorted to the deplorable method of gathering information.” He said. According to the liberal party, no hard evidence has yet been found to support KBS’s alleged involvement in the wiretapping. However, many liberals believe KBS reporters covering the National Assembly bugged the meeting and shared the information with the ruling party. The DP leader also criticized some reporters of the public broadcasting company for making threatening comments against DP members who opposed increasing the subscription rate. The ruling Grand National Party (GNP) initially sought to put a bill concerning the TV subscription charge to a vote last month, but failed to do so amid strong opposition from the DP. The National Assembly’s subcommittee on culture, tourism, broadcasting and communication, which is handling the bill, was scheduled to deliberate on June 28, 2011, but the meeting was cancelled due to the DP’s protest. The GNP has lashed out at the DP, saying it must present evidence of the bugging first before police can investigate the allegation. The scandal erupted June 23 when Rep. Han Sun-kyo, chairman of the parliamentary subcommittee, criticized DP’s opposition to increasing the TV subscription charge during a subcommittee meeting. Han cited comments made by some DP members at the secret party meeting. At the time, Han said if the quotes he cited were incorrect, he would take full responsibility. Earlier July 2011, GNP lawmakers approved a bill raising the charge by 1,000 won to 3,500 won at a subcommittee meeting in the absence of DP lawmakers. That led the DP to boycott a June extraordinary parliamentary session for half a day on June 21, 2011.[10]

KBS Journalists Strikes and Reset KBS News 9[edit]

The journalists working for KBS (along with MBC, SBS and YTN) have protested against the biased journalism practices that favors the Lee Myung-bak government.[11][12][13] The new union for KBS headed by Kim Hyeon-seok released a video clip Reset KBS News 9 (리셋 KBS 뉴스9) on the internet that discusses the Prime Minister's Office Civilian Surveillance Incident and the controversial money-spending on renovating President Lee Myung-bak's alleged birth house on March 13, 2012.[14]

Praising Chinilpa[edit]

Bak Han-yong (박한용), head of the Institute for Research in Collaborationist Activities, criticized KBS for censoring negative remarks from a documentary about Chinilpa individuals and Rhee Syngman who had pardoned them.[15] This includes the Chinilpa Paik Sun-yup.[16]

KBS 2FM Advertisement Scandal[edit]

KBS 2FM From 1980 until 2002 was prohibited to air commercial advertisements but in 2002 commercial advertisements resumed airing on KBS 2FM. The result KBS Local FM (a radio station owned by KBS used to re-transmit KBS 1FM and KBS 2FM) instead carried KBS 1FM programs even though KBS 2FM midnight (03:00~07:00 KST) programs like More Closer Radio, Fresh Morning and Good Morning Pops where aired due to that the three programs where prohibited to air advertisements excluding those of KOBACO (Korea Broadcast Advertising Corporation).

Unfair treatment to Big Bang[edit]

KBS Music Bank (a music program on KBS2 ko:뮤직뱅크) was under fire when Big Bang made their comeback stage with "Tonight" in 2011, showing their blatant favoritism towards other singers. Fans were in rage of disappointment when they noticed the poor lighting on the stage, causing the members and the back-up dancers to not be seen clearly on the television and by the audience. Viewers also noticed that Big Bang had only had to perform their title track despite of being very popular and their two-year hiatus, while other artists and rookie groups performed two songs for their comeback stages. The rage was further intensified when fans claimed that Music Bank manipulated Big Bang's final score, receiving only 20,214, despite of being downloaded and streamed for almost 3.4 million times. The information was reported by Gaon, collecting data from major music charts of Korea, such as Mnet, Bugs, Melon, Soribada, and Dosirak.[17][18][19]

Girl groups cheating on charts[edit]

KBS Music Bank also received a lot of negative criticisms for its allegedly unfair chart ranking system. It was revealed by an insider that entertainment companies were bulk-buying massive numbers of their artists' albums to achieve an "all-kill" status and reach the number one spot on the music program that even rookie groups can manage to win first place award, but Music Bank didn't do anything to stop the act. It was always believed that rookie groups normally don't have a huge fanbase, but Brave Girls managed to top digital music charts in Korea.[20]

Pandora Song leak[edit]

The song Pandora of the girl group Kara was leaked on the popular KBS Cool FM radio show Super Junior Kiss The Radio on August 17, 2012. Following the leak, the group's representatives Sungmin, Ryeowook and the staff working for the show apologized on Twitter saying: We are sorry for releasing a song without confirming first that it was already released. We hope that those who listened to today's broadcast will not share with others. they continued: We truly apologize to KARA and the producers for releasing it earlier than planned.[21] they continued: KARA’s unreleased song was aired today. It is the fault of the person that chose the song without checking whether the album had been released yet, as they had only checked to see that it had passed KBS regulations. We ask that the listeners of ‘Sukira’ please not share the day’s recordings.[22] and posted a message on the radio community board.[23] PD Jung Hyun Jae additionally wrote on the program’s message board, I am the person that chose the song, and I would like to apologize to KARA, their representatives, and their fans for causing this ordeal. I am completely at fault for not checking the release date for the song. I cannot express how sorry I am at the thought of them worrying over the song’s leak. I will make sure that this does not happen again. Should I discover a personal recording being shared, I will work to see that it does not get out any further.[22] DSP stated: We believe that they turned it on by accident. We are currently reevaluating KARA's promotion schedule.[21] DSP added: The water’s already been spilled and there’s nothing we can do now, which makes it all the more upsetting. To prevent this from happening again, we need better security measures but there aren’t policies in place to make it happen.[22]

Songs Banned by KBS[edit]

KBS is also known for banning songs that "stimulates sex desire or are sexually explicit to youth", "urges violence or crime to youth", or "glamorizes violence such as rape, and drugs" which they classified as a "medium offensive to youth". They also ban songs that mentions brand names due to that KBS does not want to freely promote someone else's product. Because of this, they prevent them from playing them on its radio stations and broadcasting them on its television channels. Due to this songs like 4Minute’s “Come In”, San E's “Body Language”, Trouble Maker's “Now”, Stellar's Marionette, Son Gain's “Fxxk U" and “Truth or Dare", Tae Jin-ah's remake of “La Song", Yong Jun Hyung Ahn Hyo Jin and Oh Gwang Suk's “You Got Some Nerve”, G-Dragon's “One Of A Kind”, Sistar19's “Gone Not Around Any Longer”, 4Minute's “Is It Poppin'?”, B2ST’s “On Rainy Days” and “Shadow”, Baek Ji-young’s “I Can’t Drink”, Jay Park’s “Don’t Let Go”, After School’s “Funky Man, Heo Young-saeng’s “Out the Club”, X-5’s “Fantasy”, MBLAQ’s “Again”, DJ DOC’s “Joy and Pain”, SECRET’s Song Jieun’s “Going Crazy”, Kang Seung-yoon’s “You’re My Heaven”, 2PM's “Hand's Up”, Ivy's “Touch Me”, Lee Hyori's “Chitty Chitty Bang Bang”, T.O.P's “Turn It Up” and “Doom dada", Foxy's “Why Are You Doing This To Me”, TVXQ's “Mirotic”, Brown Eyed Girls's “Abracadabra”, Seungri's “Strong Baby”, Lee Jung-hyun's “Suspicious Man”, Yery Band's "Alice In Wonderland", Swings' "I'll Overcome", N-ZIN's "Crazy Woman", Sasquatch's "Paradox", Liquid's "Garosugil" along with 1,800 other songs are banned to be aired on KBS1 (the latter being the only commercial-free channel in Korea) and KBS2 on TV and KBS Radio 1, KBS Radio 2 (both being one of the four commercial-free radio stations in Korea) and KBS 2FM on radio. There are exceptions KBS Radio 3 and KBS Hanminjeok Radio are all-news and talk stations meaning they don't play music KBS 1FM is a classical music station meaning they don't play KPop music unlike KBS 2FM, due to this KBS Radio 3, KBS Hanminjeok Radio and KBS 1FM are not affected by the ban. KBS World TV and Radio is also excused because it is aired overseas but not aired in Korea.

KBS2 Blackout[edit]

KBS2 Blackout screen capture in January 16, 2010

Excerpted from Arirang News: [24]
15-million viewers across Korea affected by the re-transmission fee battle between cable and terrestrial companies. The Cable TV Emergency Planning Committee on Monday announced that cable companies would no longer air KBS 2TV in both standard and high definitions starting 3 p.m. And with no set date to lift this ban, many viewers are frustrated and not afraid to show it on various social networking services. This ongoing re-transmission fee battle between system operators and Korea's three main broadcasting corporations, started in 2007, reaching a point in last November when KBS 2TV, MBC and SBS HD shows were unavailable to cable subscribers for eight days

In January 16, 2010 South Korea witnessed a very ugly and public dispute between KBS and the Korea Cable TV Association (KCTA) over an issue of retransmission fees. The KCTA sought to push down fees from major broadcasting channels like KBS for retransmitting their programs through cable. KBS had demanded 280 won per subscriber, while the cable TV system operators (or ‘SOs’) wanted no more than 100 won. Negotiations reached a standstill, and so the SOs decided to make KBS2 programs unavailable to viewers starting from 3:00 p.m. KST. The SOs stopped transmitting both standard-definition (SD) and high-definition (HD) signals from the KBS2 channel. This meant that unless TV viewers had an Internet-based network or could finagle a signal from an antenna, they saw a message like the one above on their TV screens. Having lost a substantial amount of their viewers, KBS2's programs experienced a major decline in their ratings. Following the blackout, the Korea Communications Commission (KCC) has ordered the SOs to resume transmission or face a hefty fine. The SOs initially refused to budge from their position, but as of 7:00 p.m. (KST) on January 17, they agreed to resume KBS2 transmissions, thus ending the 28-hour blackout.[25]

Lee Soon-shin controversy[edit]

Global Youth League DN filed an injunction at Seoul Central District Court against broadcaster KBS for using the name "Lee Soon-shin" in the title of the drama. The injunction requested that the broadcast be halted immediately, that "Lee Soon-shin" is removed from the title and the character name changed. The group claimed that historical figure Lee Soon-shin (or Yi Sun-sin), an admiral famed for his victories against the Japanese Navy in the Imjin War during the Joseon Dynasty, is an official national symbol whose status will "deteriorate" when associated with the "weak and clumsy" protagonist that lead actress IU plays.[26][27][28][29] KBS and production company A Story responded that they have no plans of changing the title or character name. Instead, they altered the original drama poster where several cast members are sitting on a pile of 100 won coins that have an image of Admiral Yi, by digitally replacing the coins with a plain gold platform.[30][31]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ KBS Annual Report 2006-2007, KBS, 2007.(As mentioned on page 30)
  2. ^ a b "Channel Info". KBS English. Retrieved 4 April 2014. 
  3. ^ "Broadcasting Tests Begin for Ultra High Definition". KBS English. 31 March 2014. Retrieved 2 April 2014. 
  4. ^ "KBS Launches Children’s Channel". Asia-Pacific Broadcasting Union. 2012-05-29. 
  5. ^ "Korea debuts cable channel dedicated to women". Asia-Pacific Broadcasting Union. 25 January 2013. Retrieved 25 January 2013. 
  6. ^ a b c d e f g "Channel Info". KBS English. Retrieved 4 April 2014. 
  7. ^ KBS unions on strike demanding CEO's resignation. NHK Retrieved on 2014-04-09.
  8. ^ Boycott at KBS leads to shortening of programs. NHK Retrieved on 2014-04-09.
  9. ^ KBS board OKs dismissal of chief. NHK Retrieved on 2014-04-09.
  10. ^ DP leader hits KBS for alleged wiretapping. The Korea Times Retrieved on 2014-04-09.
  11. ^ "SKorea journalists protest alleged pro-gov't bias". Associated Press. 2012-03-19. Retrieved 2012-03-22. 
  12. ^ "Massive Media Strike in South Korea". Sampsonia Way. 2012-04-25. Retrieved 2014-04-09. 
  13. ^ "Special Show to Celebrate the Retirement of Parachute Executives". WORLDYAN NEWS. 2012-03-19. Retrieved 2014-04-09. 
  14. ^ Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2012-03-14). "이명박 태어나지도 않은 생가에 혈세 펑펑". MediaToday (in Korean). Retrieved 2012-03-21. 
  15. ^ Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2011-06-07). "KBS는 정권재창출 위한 독재자·친일파 방송". MediaToday (in Korean). Retrieved 2011-06-23. 
  16. ^ Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2011-06-25). "KBS 친일파를 영웅으로···시청자 '경악' "친일방송축하"". MediaToday (in Korean). Retrieved 2011-07-13. 
  17. ^ Fans blame KBS “Music Bank” for various issues against Big Bang « KoreaDotCom #bigbang. En.korea.com. Retrieved on 2013-07-12.
  18. ^ Big Bang's Appearance on KBS' Music Bank Stirs Fans ~ Various K-POP. Various-zone.blogspot.com (2011-03-12). Retrieved on 2013-07-12.
  19. ^ YG's Yang Hyun Suk talks about the KBS Music Bank controversy. allkpop.com (2011-03-03). Retrieved on 2013-07-12.
  20. ^ KBS Music Bank under fire, girl groups cheating on charts? - seoulbeats | seoulbeats. Seoulbeats.com (2011-04-25). Retrieved on 2013-07-12.
  21. ^ a b "KARA’s Unpublished Song "Pandora" Leaked on Radio!". 17 August 2012. gurupop. Retrieved 25 January 2013. 
  22. ^ a b c "KARA’s comeback song accidentally leaked on KBS’s ‘Kiss the Radio’". 17 August 2012. Allkpop. Retrieved 25 January 2013. 
  23. ^ "KARA's Unpublished Song "Pandora" Leaked on Radio". 17 August 2012. Nate. Retrieved 18 August 2012. 
  24. ^ "Cable System Operators to Stop Broadcasting KBS 2TV". Arirang (TV network). Retrieved 23 July 2013. 
  25. ^ "Cable TV operators end 28-hour KBS blackout". http://onekpop.com/. Retrieved 23 July 2013. 
  26. ^ Kim, Tong-hyung (12 March 2013). "Group protests IU's TV drama". The Korea Times. Retrieved 2013-03-12. 
  27. ^ Kim, Ji-yeon (12 March 2013). "Korean drama sued over title". The Korea Herald. Retrieved 2013-03-12. 
  28. ^ Lee, Sun-min (12 March 2013). "Group protests Lee Soon Shin drama". Korea JoongAng Daily. Retrieved 2013-03-12. 
  29. ^ Choi, Eun-hwa (12 March 2013). "You′re the Best Lee Soon Shin Gets KBS Involved in Another Title Controversy". enewsWorld. CJ E&M. Retrieved 2013-03-12. 
  30. ^ "'최고다이순신' 동전포스터, 어떻게 바뀌었나?". TV Report (in Korean). 18 March 2013. Retrieved 2013-03-19. 
  31. ^ Lee, Sun-min (19 March 2013). "After outcry, KBS alters drama poster". Korea JoongAng Daily. Retrieved 2013-03-19. 

External links[edit]

Coordinates: 37°31′31″N 126°54′59″E / 37.52538°N 126.916361°E / 37.52538; 126.916361