Lianhe Wanbao

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Not to be confused with 聯合晚報, the Taiwan newspaper.
Lianhe Wanbao
联合晚报
Lianhe Wanbao SG Logo.png
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Singapore Press Holdings
Publisher Singapore Press Holdings
Editor Hwang Jiang Tong
Founded 15 July 1845 as Nanyang Sin Chew
1 January 1920 as Lianhe Zaobao & Lianhe Wanbao
Language Chinese
Headquarters  Singapore

Lianhe Wanbao (Chinese: 联合晚报; pinyin: Liánhé Wǎn bào; literally United Evening Paper) is a Singapore Chinese afternoon newspaper published daily by Singapore Press Holdings (SPH). It was started on March 16, 1983 after the merger between as Nanyang Siang Pau and Sin Chew Jit Poh.

Although it is named Lianhe Wanbao and is also owned by SPH, the paper bears little resemblance with its more serious broadsheet counterpart Lianhe Zaobao and is not to be mistaken as the aforementioned evening edition.

Lianhe Wanbao focuses mainly on local and entertainment news with minimal international coverage. As such it is in competition with another SPH paper Shin Min Daily News. Amongst Singapore readers Lianhe Wanbao is often regarded more of a tabloid published in broadsheet form, and the veracity of some reports (mostly reproduced from tabloids or gossip magazines from Hong Kong or Taiwan) is sometimes questioned.

Since 1 January 2005, Lianhe Wanbao has undergone a restructuring and reformatting. The paper now adopts more serious reporting than Shin Min Daily and tries to attract younger readers through the use of colorful, uncluttered formatting.

Controversy[edit]

In November 2013, news site AsiaOne and Lianhe Wanbao issued an apology to politician Nicole Seah after they had inaccurately suggested that Seah was dating a married man. The man she had uploaded a photograph of her with, CEO of social site mig33 Steven Goh, is actually divorced. Seah noted via Facebook that she had threatened to sue.[1]

References[edit]

  1. ^ Nurul, Azliah Aripin (28 November 2013). "AsiaOne, Lianhe Wanbao apologise to Nicole Seah and Steven Goh over inaccurate headline". Yahoo. Yahoo! Singapore. Retrieved 10 September 2014. 

External links[edit]

See also[edit]