List of newspapers in Burma

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This is a list of newspapers in Burma.

Daily newspapers[edit]

Private[edit]

Weekly newspapers and journals[edit]

Published overseas[edit]

Defunct popular and influential newspapers[edit]

  • The Botataung (Burmese)
  • The Guardian (Burmese and English)
  • The Nation (Burmese and English)
  • The Worker (Burmese)
  • The Working People's Daily (Burmese and English)
  • The Voice Weekly Journal (Burmese)
  • Daily Sport Journal
  • Phoenix - entertainment weekly, banned from publishing from August 2009 for unspecified reasons[16]

See also[edit]

Notes[edit]

  1. ^ a b c d e "Myanmar Newspapers - Myanmar Newspaper & News Media Guide" ABYZ News Links
  2. ^ "Kyemon" homepage
  3. ^ "Myanmar Alin" homepage
  4. ^ "New Light of Myanmar" homepage
  5. ^ Third Daily Burmese Newspaper Shuts Down, But More to Come
  6. ^ a b c d e "Privately run newspapers back in Myanmar". Financial Times. Associated Press. 1 April 2013. Retrieved 3 April 2013. 
  7. ^ a b "Monopolistic state-run newspapers' new moves create competitive market with private newspapers". Eleven. 22 May 2013. Retrieved 23 May 2013. 
  8. ^ MacLeod, Calum (16 May 2013). "Moving from dictatorship, Burma enjoys newspaper boom". USA TODAY. Retrieved 23 May 2013. 
  9. ^ "Two more daily newspapers published in Myanmar". Xinhua. 1 May 2013. Retrieved 23 May 2013. 
  10. ^ SIMON ROUGHNEEN, SIMON (26 August 2013). "For Burma’s New Newspapers, a Daily Struggle to Profit". The Irrawaddy. Retrieved 26 August 2013. 
  11. ^ http://mmbiztoday.com/about-us
  12. ^ "Myanmar Times" homepage
  13. ^ "Planet Myanmar Network" homepage
  14. ^ Mizzima News Agency homepage
  15. ^ Freedom News Group homepage
  16. ^ Military censors close Rangoon-based weekly for good. Reporters Without Borders. September 1, 2009.