List of newspapers in Egypt

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Egypt has the highest number of the printed publications in the region.[1] The number of Arabic newspapers in the country was about 200 in 1938.[2] There were also 65 newspapers published in other languages than Arabic.[2] For instance, there were many newspapers published in Turkish in the country from 1828 to 1947.[3] By 1951 Arabic newspapers was about 400 and those published in other languages was 150.[2] As of 2011, daily newspaper circulation in Egypt was more than 4.3 million copies.[4]

The following is a list of newspapers in Egypt.

Newspapers in Arabic[edit]

Newspapers in Armenian[edit]

Newspapers in English[edit]

Newspapers in French[edit]

Status of Egyptian media[edit]

Egyptian radio and TV are controlled by the Egyptian government. However, in the past few years, one sees the development of private Egyptian satellite stations.

Egyptian print media can be divided into the following categories:

  • Owned by the Egyptian government or the ruling national democratic party,
  • Governmental. These publications are not owned by the Egyptian government, but since the Egyptian president appoints the head of the Shura Council (Senate) who is also, de facto, the head of the Higher Press Council that appoints the chair and board of directors of many publishing houses in Egypt, government influence is very strong.
  • Belonging to an Egyptian opposition party
  • Independent publications, not linked to government or any opposition party

Table of publications[edit]

Egyptian government or ruling National Democratic Party Semi-governmental Publications belonging to the opposition Independent
Egyptian dailies
  • Al-Ahrām
  • Al-Akhbār
  • Al-Ahrār (Ahrār Party)
  • Al-Wafd (Wafd Party)
Egyptian weeklies
  • Al-Liwā’ al-Islāmī (National Democratic Party - Islamic)
  • Al-Qāhirah (Ministry of Culture)
  • Al-Ahrām al-cArabī
  • cAqīdatī (Islamic)
  • Ākhir Sācah
  • Sabāh al-Khayr
  • Al-Ahālī (Tajammu' Party)
  • Al-cArabī (Nasserist Party)
  • Al-Usbūc
  • Sawt al-Azhar (Al-Azhar – Islamic)
  • Sawt al-Ummah
  • Watanī (Christian)

(Notes between parentheses indicate political, religious or institutional affiliations) [5]

The independent electronic magazine Arab West Report provides weekly summary translations and reviews of these media in English in order for a Western public to better understand the wide variety of opinions one finds in Egyptian print media.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Country profile - Egypt". Journalism Network. Retrieved 13 August 2014. 
  2. ^ a b c Shimon Shamir (1995). Egypt from Monarchy to Republic: A Reassessment of Revolution and Change. Boulder, CO: Westview Press. Retrieved 9 December 2013.  – via Questia (subscription required)
  3. ^ "The Turkish Press in Egypt". Cairo University Press. Retrieved 8 September 2014. 
  4. ^ Romesh Ratnesar (2 June 2011). "Egypt: Not Just the Facebook Revolution". Bloomberg Businessweek. Retrieved 4 August 2014. 
  5. ^ Annual Report Arab-West Report 2006, placed in Arab-West Report, 2007, week 12, art. 2

External links[edit]