List of newspapers in Hong Kong

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This is a list of newspapers in Hong Kong. Hong Kong is home to many of Asia's biggest English and Chinese language newspapers. The territory has one of the world's largest press industries and is a major centre for print journalism.



The Chinese language newspapers, Headline Daily, Oriental Daily News, Apple Daily and Sun Daily have the highest shares in the Hong Kong newspaper market, while the Hong Kong Economic Times is the best-selling financial newspaper. The Standard, a free tabloid with a mass market strategy, is the most widely circulated English newspaper by a significant margin. Its rival, South China Morning Post, has the most paid subscribers among English-language papers in Hong Kong. According to independent surveys conducted by The Chinese University of Hong Kong, South China Morning Post and Ming Pao are the most trusted newspapers in Hong Kong (see below).


The fact that Apple Daily and The Sun are among those with the highest circulation can be explained by their approach. Both use an informal style, concentrating on celebrity gossip and paparazzi photography. Apple Daily has brash news style, sensationalist news reportage and is known for its anti-government political positions. The Chinese language publications are written to some degree with colloquial Cantonese phrases. This style of writing, as in other markets, is popular with a large section of the public.

Number and price[edit]

The number of newspapers in the market has been stable for a long time. There are occasional attempts at establishing new types of newspaper and theme-oriented papers, but most of these new papers cannot compete with the more mainstream papers. However, the entry into the market of free newspapers Metropolis Daily, Headline Daily, am730, and The Epoch Times has spurred competition. In September 2007, The Standard changed its business model from a traditional daily into a free-sheet, distributed in commercial districts like Central and Admiralty.[1]

Most papers sell at the cover price of HK$6, except South China Morning Post (HK$8, while the Sunday edition, Sunday Morning Post, costs HK$10). The economic recession brought about by SARS in 2003 led to some resellers pricing at $1 below the recommended price. According to the HK Newspaper Hawkers Association, the situation has lasted through to 2008, and some 10% of sellers maintain the cut price despite the change in the prevailing economic climate. The Association urges a return to resale price maintenance.[2]

Chinese-language newspapers[edit]

Newspapers in Hong Kong are known to follow a particular political stance, with most being either Pro-Beijing or Pro-Democracy. Some newspapers are completely neutral, or are oriented towards finance or religion.

A few papers, such as Oriental Daily, Apple Daily, and The Sun are known for their sensational style, such as publishing gory pictures (e.g., of road accidents or murder scenes), and engaging in borderline obscene coverage (including "prostitution guides") on a regular basis.

Beijing Leftist[edit]

Pro-Beijing Leftist[edit]


Pro-democracy / Tabloid[edit]



Online only[edit]

These are newer competitors mostly operated online and through Facebook.

English-language newspapers[edit]

South China Morning Post and The Standard are both regarded as 'quality press', and generally considered as neutral towards the government, though with the Post more "establishment-leaning" and The Standard a little more liberal in its editorial stance. The Standard now presents itself as a business paper, but also carries general news. From 10 September 2007, it switched to free, advertising-supported distribution.

The regional English-language newspaper, The Wall Street Journal Asia, is also published in Hong Kong; the Asian editions of the International Herald Tribune and Financial Times are also available in the city.

Free tabloids[edit]

Free district posts[edit]

Other Languages' posts[edit]

  • Wednesday Journal (Korean Newspaper, Weekly publish) since 1995. 15 Feb.. 홍콩수요저널(Korean)
  • Allthathongkong (Korean online magazine) since 2013. Feb. 올댓홍콩(Korean)

Relative credibility[edit]

In a 2010 survey, the Center for Communication Research[1] at the School of Journalism and Communication of the Chinese University of Hong Kong asked Hong Kong residents to score the credibility of media sources on a scale of 1 to 10 (10 being very high credibility). A random sample of 1206 Cantonese-speaking adults was reached by telephone with a 65% response rate, and the scores were weighted by age and sex to reflect Hong Kong's population. The South China Morning Post was the most credible (score: 6.85), while Ming Pao was the most credible Chinese-language paper (score: 6.77). The Sun was the least credible (score: 4.99), and Apple Daily was slightly better (score: 5.27). Oriental Daily News was the median (score: 5.75).[7]

Relative Credibility of HK Newspapers
Newspaper Credibility (10=very high credibility)
South China Morning Post
Ming Pao
Sing Tao Daily
Oriental Daily News
Apple Daily
The Sun
Rank Newspaper Score (public)[7] Score (journalists)
1 South China Morning Post 6.85 7.67
2 Ming Pao 6.77 7.47
3 HK Economic Times 6.71 6.88
4 HK Economic Journal 6.57 7.03
5 Sing Tao Daily 6.53 6.99
6 Standard 6.5 7.07
7 Headline Daily 5.9
8 Sing Pao Daily News 5.88 6.09
9 Oriental Daily News 5.75 5.84
10 AM 730 5.73
11 Metropolis Daily 5.67
12 HK Commercial Daily 5.56
13 HK Daily News 5.38
14 Wen Wei Po 5.37
15 Apple Daily 5.27 4.88
16 Ta Kung Pao 5.14 5.44
17 The Sun 4.99 4.75

Defunct newspapers[edit]

  • The China Mail (中國郵報, later known as 德臣西報) (1845–1974)
  • Chinese Serial (1853–1856)
  • Great Light Newspaper 大光報 (early 1900s), a Christian newspaper with distribution in Hong Kong and China, and with Dr. Man-Kai Wan, 尹文階 (1869–1927) as its chairman of the board and Dr. Sun Yat-sen (a secondary school classmate of Dr. Wan) as a contributor.
  • Sing Tao Evening News (1938–1996)
  • Hong Kong Daily Press (1864–1941)
  • Evening Mail (晚郵報)[8]
  • The Hong Kong Telegraph (土蔑報) (1881–1924)
  • The Hong Kong Weekly Press and China Overland Trade Report (1917–1930)
  • Daily Bulletin (1918–1919)
  • Wah Kiu Yat Pao (1925–1995)
  • The Hong Kong News (1941–1945)
  • Hong Kong Times (1949–1994)
  • Hongkong Sunday Herald (Hong Kong Herald Publishing Co.), claimed 'the largest circulation in South China'.
  • South China Sunday Post-Herald (1951–1972)
  • Tin Tin Daily News (天天日報) (1960–2000)
  • The Star (1965–1984)
  • Ching Pao ( –1991)
  • Hong Kong United Daily (1992–1995)
  • Hong Kong Today (1993–1994)
  • Eastern Express (1994–1996)
  • Television Daily ( –1995)
  • Sharp Daily (爽報) (2011–2013)[9]

More are listed in the catalogue of the British Library's Newspaper Library.

See also[edit]


  1. ^ Standard to become free newspaper – RTHK, 3 September 2007
  2. ^ Diana Lee, "Plea to halt newspaper price war", The Standard, 28 March 2008, in 2013, the newspapers changed price to $7.
  3. ^ "Hong Kong news editor stabbed with cleaver over press freedom protests". The Daily Telegraph. 26 February 2014.
  4. ^ "Hong Kong: Ex-Ming Pao editor Kevin Lau attacked". BBC News. 26 February 2014.
  5. ^ Agence France-Presse (2 March 2014). "Thousands rally in Hong Kong after brutal attack on editor". New Straits Times.
  6. ^
  7. ^ a b Center for Communication Research (2011). "Public Evaluation on Media Credibility". Center for Communication Research. Chinese University of Hong Kong School of Journalism & Communication. Retrieved 30 September 2011. 
  8. ^ Old HK Photos
  9. ^