List of newspapers in Israel

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This is a list of newspapers in Israel. This list focuses on printed newspapers only and does not list other news sources, such as online sites or radio and TV channels. Most newspapers in Israel are published in Hebrew, but there are also newspapers catering to Arabic speakers, and newspapers catering to immigrants speaking a variety of other languages (most notably Russian and English).

Reuters correspondent Tova Cohen described Israeli society in 2012 as "news-obsessed."[1] Israel has an incredibly high newspaper readership rate, a combination of a high adult literacy rate of 95% (closer to 100% in the Jewish population), and a cultural interest in politics and current affairs. Average weekday readership of newspapers in Israel is around 21 papers per one hundred people although many Israelis end up reading more than one paper.


Daily newspapers[edit]

English Name Language Native name Translation Established Frequency Circulation Remarks
Calcalist Hebrew כלכליסט The Economist 2008 Daily Business news, affiliated with the Yedioth Group
Courier Russian Курьер Courier 1991 Daily
Globes Hebrew גלובס 1986 Daily 25,000 Israel's premier financial daily
Haaretz Hebrew, English הארץ The Land (of Israel) 1918 Daily 65,000–75,000 Left-leaning daily newspaper, publishes an English edition with the International Herald Tribune
Hamodia Hebrew המודיע The Announcer 1950 Daily 25,000 Aimed at the Hasidic community
Israel HaYom Hebrew, English ישראל היום Israel Today 2007 Daily 300,000 Free daily (Sunday–Friday), right-leaning
Israel-Nachrichten German Israel News 1935 Daily
Israel Post Hebrew ישראל פוסט 2007 Daily affiliated with The Jerusalem Post
Al-Ittihad Arabic الاتحاد The Union 1944 Several times a week Issued by Maki
The Jerusalem Post English, French 1932 Daily 30,000 Formerly The Palestine Post (before 1950)
Kul al-Arab Arabic كل العرب All Arabs 1987 Several times a week
Maariv Hebrew מעריב Evening 1948 Daily 160,000–270,000 aimed at a secular audience
Makor Rishon Hebrew מקור ראשון First/Primary Source 1997 Daily Aimed at national religious and right wing audience
TheMarker Hebrew, English דה-מרקר 2000 Daily Business news, affiliated with the Haaretz group
Nasha Strana Russian Наша Страна Our Country 1970 Daily 35,000
Novosti Nedeli Russian Новости Недели The Week's News Daily
Panorama Arabic بانوراما Banurama Several times a week
Russkiy Izrailtanin Russian Русский Израильтянин The Russian Israeli Daily
al-Sennara Arabic الصنارة The Fishhook 1983 Several times a week
Vesti Russian Вести News Daily 55,000
Yated Ne'eman Hebrew יתד נאמן Loyal/Reliable Basis 1985 Daily 25,000 Aimed at the Haredi community
Yedioth Ahronoth Hebrew, English ידיעות אחרונות Latest News 1939 Daily 300,000–600,000

Weekly papers[edit]

National[edit]

Local[edit]

Tel Aviv and Dan region[edit]

Jerusalem[edit]

  • Kol HaIr (The Whole City, also a homophone for Voice of the City)
  • Kol HaZman (All the Time, also a homophone for Voice of the Times)
  • Iton Yerushalayim (Jerusalem Newspaper)
  • Jerusalem Christian Review (Newspaper published for Christians)
  • Bonus

Haifa[edit]

  • Kolbo (Supermarket)
  • Hadashot Haifa HaTzafon (Haifa and the North News)
  • Yediot Haifa (Haifa News)

Yokneam[edit]

  • Ze Ma Yesh (That's What There Is)
  • Kol Yokneam (Voice of Yokneam)
  • Kochav Yizrael (Jezre'el [Valley] Star)[2]

Negev and southern Israel[edit]

Children's magazine[edit]

Defunct newspapers[edit]

Party-affiliated newspapers[edit]

During the Mandate era and the first decades following independence, there were numerous newspapers owned and associated with political parties. They had mostly been discontinuted by the 1970s, though a few remain, including Hamodia (Agudat Yisrael) and al-Ittihad (Maki).

References[edit]

External links[edit]