List of newspapers in Switzerland

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Switzerland was ranked seventh for 2008 in the yearly "Worldwide press freedom ranking of countries" published by Reporters Without Borders, tied with Belgium, Latvia, New Zealand, Slovakia and Sweden.

List[edit]

Below is a list of newspapers published in Switzerland.

German language[edit]

Owner Name Type Circulation[year needed] Readership[year needed]
Tamedia AG 20 Minuten Free 329,242 782,000
Basler Zeitung Medien Baslerstab Free 194,358
Ringier AG Blick am Abend Free 284,604 635,000
AZ Medien Gruppe Aargauer Zeitung Paid 200,000
Appenzeller Zeitung Paid
Solothurner Zeitung Paid
Luedin Basellandschaftliche Zeitung Paid 23,500
Basler Zeitung Medien Basler Zeitung Paid 165,700
Espace Media Groupe - Tamedia AG Berner Zeitung Paid 165,700
Gassmann AG Bieler Tagblatt Paid 67,000
Ringier Blick Paid 275,000 750,000
Tamedia AG Der Bund Paid 60,399
Freiburger Nachrichten Paid
Neue Luzerner Zeitung Paid 134,526 290,000
NZZ-Gruppe Neue Zürcher Zeitung Paid 330,000
St. Galler Tagblatt Paid 101,732
Südostschweiz Mediengruppe Die Südostschweiz Paid 126,697
Tamedia Tages Anzeiger Paid 216,411 551,000
Neue Medien Basel AG TagesWoche Hybrid 100,000[1]
Tessiner Zeitung Paid 10,002
Thurgauer Medien AG Thurgauer Zeitung Paid 44,000 77,000
Genossenschaft infolink * WoZ - Die Wochenzeitung Paid 13,878 84,000
Zürichsee-Zeitung Paid 44,455

French language[edit]

Owner Name Type Circulation Readership
Express-Zeitung AG 20 minutes Free 221,560
Agefi Groupe SA L'AGEFI Paid 10,000 15,000
Tamedia 24 heures Paid 86,153
Le Courrier Paid 8,902
Société Neuchâteloise de Presse SA L'Express Paid 25,115
L'Impartial Paid 14,388
W. Gassmann SA Journal du Jura Paid 11,485
Tamedia Le Matin Paid 69,350 331,000
Le Nouvelliste Paid
Le Quotidien Jurassien Paid 21,004
Tamedi & Ringier SA Le Temps Paid 50,000 142,000
Tamedia Tribune de Genève Paid 67,151 175,000
Suisse magazine Paid 15,000

Italian language[edit]

Owner Name Type Circulation Readership
Fondazione per il Corriere del Ticino Corriere del Ticino Paid 40,000
Nuova Società Editrice del Giornale del Popolo SA Giornale del Popolo Paid 17,000
Giacomo Salvioni laRegione Ticino Paid 33,000
Tamedia AG 20 Minuti Free

Romansh language[edit]

Russian language[edit]

English language[edit]

Owner Name Type Circulation Readership-
Le News Sàrl Le News Free

Discontinued[edit]

References[edit]

See also[edit]