List of newspapers that reprinted Jyllands-Posten's Muhammad cartoons

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Countries (in orange) where one or more of the images were published in some form

This is a list of newspapers that have reprinted the Jyllands-Posten Muhammad cartoons or printed new cartoons depicting Muhammad in response to the controversy. This list is probably not complete.

Ordered chronologically[edit]

Country Source Circulation Number printed Print date Notes
Denmark Jyllands-Posten 157,000 daily[1] 12 cartoons 30 September 2005 [2]
Egypt El Fagr 50,000 weekly[3] 6 cartoons 17 October 2005 [4][5][6][7]
Netherlands Elsevier 142,549 weekly [8] 12 cartoons 21 October 2005 [9]
Netherlands De Volkskrant 300,494 daily [10] 3 cartoons 29 October 2005 [11][12]
Bosnia and Herzegovina Slobodna Bosna  ? 3 November 2005 [13]
United States New York Sun 1 cartoon 4 November 2005 [14]
Germany Frankfurter Allgemeine Zeitung 375,000 daily [15] 1 cartoon 7 November 2005
Romania Evenimentul Zilei 73,000 daily [16] 2 cartoons 9 November 2005 [17]
Denmark Weekendavisen 12 cartoons + new ones 11 November 2005
Norway Aftenposten 249,861 morning,

148,067 evening[18]

1 cartoon 2005 [19]
United States Valley Mirror, Sacramento 2,800, twice weekly [20] 2 cartoons 12 November 2005 [21]
Germany Ketzerbriefe 1 cartoon January 2006
Sweden Expressen 227 300 [22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Sweden Kvällsposten 57 700 [22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Sweden GT 57 100 [22] 2 cartoons 7 January 2006 [23]
Norway Dagbladet 183,092 daily[18] 12 cartoons 9 January 2006 [24]
Norway Magazinet 5,307, 3 times/week[18] 12 cartoons 10 January 2006
Norway Dagbladet 183,092 daily[18] 12 cartoons 10 January 2006 [25]
Switzerland Die Weltwoche 91,213 weekly[26] 3 cartoons 12 January 2006 [27]
Germany VERS1 80,000, monthly 1 cartoon 27 January 2006
Italy Corriere della Sera 2 cartoons 30 January 2006 [11]
Mexico La Crónica 1 cartoon 30 January 2006
Iceland DV 6 cartoons 31 January 2006
Germany Die Tageszeitung 55,000 daily [15] 2 cartoons 31 January 2006
Brazil Folha de São Paulo 350,000 daily 1 cartoon 31 January 2006
Greece Eleftherotypia 1 cartoon (only for news) 31 January 2006 [28]
Saudi Arabia Shams 1 cartoon At the beinning of February 2006 [29]
France France Soir 12 cartoons + 1 new 1 February 2006
France Le Monde 1 new cartoon 1 February 2006
Germany Berliner Zeitung 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Germany Die Welt 244,000 daily [15] 12 cartoons 1 February 2006
Germany Die Zeit 465,000 weekly [15] 1 cartoons 1 February 2006
Hungary Magyar Hírlap 38,000 daily 1 February 2006 [11]
Finland Helsingin Sanomat 429,244 daily Photo of another newspaper with 1 cartoon on it 1 February 2006 [30]
Netherlands De Volkskrant 300,494 daily [10] 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Netherlands NRC Handelsblad 249,710 daily [10] 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Netherlands Het Parool 86,588 daily [10]  ? cartoons  ? February 2006 [11]
Netherlands Trouw 113,234 daily [10]  ? cartoons  ? February 2006 [11]
Netherlands De Telegraaf 709,745 daily [10] 12 cartoons 1 February 2006 [31]
Italy La Stampa 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Portugal Público 4 cartoons 1 February 2006
Spain El Periódico de Catalunya 12 cartoons 1 February 2006 [11]
Spain El Mundo 12 cartoons 1 February 2006
Switzerland Blick 1 February 2006 [11]
Switzerland Tribune de Geneve 1 February 2006 [11]
Switzerland Le Temps  ?? new cartoons 1 February 2006 [11]
Belgium Le Soir 1 new cartoon[32][33] 2 February 2006
Argentina Página/12 1 cartoon 2 February 2006 [34]
Uruguay Terra 12 cartoons 2 February 2006 [35]
Bulgaria Novinar 12 cartoons 2 February 2006
Bulgaria Monitor 6 cartoons 2 February 2006
France Libération 2 cartoons 2 February 2006
Germany Tagesspiegel 2 February 2006
Hungary Népszabadság 200,000 daily  ?? 2 February 2006 [36]
Ireland Daily Star 100,000 [37] 1 cartoon 2 February 2006 [38]
Italy la Repubblica 2 cartoons 2 February 2006
Jordan Al-Shihan 3 cartoons 2 February 2006 [39][40]
Jordan Al-Mehwar 12 cartoons 2 February 2006 [39][40]
New Zealand National Business Review 13,000 weekly [41] 1 cartoon 2 February 2006
Spain El País 2 February 2006
United States Human Events 12 cartoons 2 February 2006
United States New York Sun 2 cartoons 2 February 2006
Greenland Sermitsiaq 3 cartoons 2 February 2006 [42]
Yemen Yemen Observer Fragments of cartoons

w/ Xs across them

2 February 2006 [43][44]
Belgium De Standaard 80,000 daily 12 cartoons 3 February 2006 [45]
Belgium Het Volk  ?? new cartoons 3 February 2006 [45]
Belgium De Morgen  ?? 3 February 2006
Belgium Het Nieuwsblad  ?? 3 February 2006
Belgium La Libre Belgique 1 new cartoon[32][46] 3 February 2006
Austria Der Standard 3 cartoons 3 February 2006 [47]
Austria Die Presse 3 February 2006 [48]
Austria Kleine Zeitung 3 February 2006 [48]
Honduras El Heraldo 12 cartoons 3 February 2006 [49]
India The Times of India, Patna Edition 12 cartoons 3 February 2006 [50]
Costa Rica Al Día 1 cartoon 3 February 2006 [51]
Malaysia Guang Ming 1 cartoon 3 February 2006 [52][53]
South Africa Mail and Guardian 2 cartoons 3 February 2006
South Korea Ohmy News 1 cartoon 3 February 2006 [54]
United States Riverside Press Enterprise, California 1 cartoon 3 February 2006 [55]
Italy Libero 12 cartoons 3 February 2006
Italy La Padania 12 cartoons 3 February 2006
Slovakia SME 12 cartoons 3 February 2006 [56]
Canada Le Devoir, Montreal 1 cartoon 3 February 2006 [57]
United States Austin American-Statesman 177,000 daily[58] 1 cartoon 3 February 2006 [59]
Czech Republic Hospodářské noviny 12 cartoons 4 February 2006
Czech Republic Mladá fronta Dnes 300,000 daily 12 cartoons 4 February 2006
Japan The Japan Times 12 cartoons [60] 4 February 2006 [61]
Malaysia Sarawak Tribune 1 cartoon 4 February 2006 [62][63]
New Zealand Christchurch Press 91,000 daily [41] 2 cartoons 4 February 2006
New Zealand The Dominion Post 98,000 daily [41] 12 cartoons 4 February 2006
New Zealand Nelson Mail 1 cartoon 4 February 2006 [64]
Poland Rzeczpospolita 2 cartoons 4 February 2006 [65]
United States The Philadelphia Inquirer 382,000 daily[66] 1 cartoon 4 February 2006 [67]
Australia The Courier-Mail, Brisbane 1 cartoon 5 February 2006 [68]
Czech Republic Nedělní Svět 4 cartoons 5 February 2006
Fiji Fiji Daily Post 12 cartoons 5 February 2006 [69]
Switzerland NZZ am Sonntag 1 cartoon 5 February 2006
United States Akron Beacon Journal 1 new cartoon 5 February 2006 [70]
Israel Jerusalem Post 12 cartoons 6 February 2006
Venezuela Últimas Noticias 6 February 2006 [71]
Croatia Nacional 12 cartoons 6 February 2006 [72]
Indonesia PETA Tabloid 10 cartoons 6 February 2006 [73][74][75]
Indonesia Gloria Surabaya 3 cartoons 6 February 2006 [76][77]
Germany Focus 745,000 weekly 12 cartoons 6 February 2006 [78]
Ukraine Sevodnya 6 February 2006 [79]
Slovenia Mladina 2 cartoons 6 February 2006 [80]
Slovenia Žurnal 6 February 2006
Slovenia Direkt 6 February 2006
United Kingdom Gair Rhydd 8,000 weekly 1 cartoon 6 February 2006 [81][82]
Yemen Al-Hurriya 6 February 2006 [83][84]
Yemen al-Rai al-Aam 6 February 2006 [85][86]
Algeria Errisala Blurred Cartoons 6 February 2006 [85][87]
Algeria Irqaa Blurred Cartoons 6 February 2006 [85][87]
Brazil Revista Veja 1,200,000 weekly 3 cartoons 7 February 2006
Lithuania Respublika 4 (or 1 and 9) 7 February 2006 (or 2006-02-06 and 2006-02-08)
United States Denver Rocky Mountain News 1 cartoon 7 February 2006
Australia Rockhampton Morning Bulletin 1 cartoon 8 February 2006 [88]
France Charlie Hebdo 12 cartoons + 1 new 8 February 2006 [89]
Canada UPEI Cadre 2,000, all recalled [90] 12 cartoons 8 February 2006 [91]

[92]

Paraguay La Papa 12 cartoons + 3 others 8 February 2006 [93]
Lithuania Vakaro Žinios 12 cartoons + new 8 February 2006
United States Harvard Salient Fortnightly 4 cartoons 8 February 2006 [94]
United States Victorville Daily Press, California 1 cartoon 8 February 2006 [95]
United States County Press, Newtown Square, Pa. (and sister pubs) Weekly 1 cartoon + 1 classical Persian image of Mohammed 8 February 2006
United States The Stranger, Seattle 4 cartoons 9 February 2006 [96]
United States Daily Illini University of Illinois 6 cartoons 9 February 2006 [97]
Canada Jewish Free Press, Calgary 3 cartoons 9 February 2006 [98]
Germany Der Spiegel 1,100,000 weekly 12 cartoon 9 February 2006 [99]
United States The Daily Tar Heel, UNC, Chapel Hill, North Carolina 1 new cartoon 9 February 2006 [100]
Russia Volgograd Gorodskiye vesti 1 new cartoon 9 February 2006 [101][102]
Macedonia Vreme 12 cartoons 10 February 2006 [103]
Macedonia Vest 12 cartoons 10 February 2006 [103]
Russia Bryansk Subbota 2 cartoons 10 February 2006 [104]
Angola Agora 11 February 2006 [105]
Morocco Le Journal Hebdomadaire Weekly photo of 12 cartoons

blotted out[106]

11 February 2006 [107]
Canada Western Standard, Calgary 40,000 weekly 8 cartoons 13 February 2006 [108]
United States The Northern Star, NIU, DeKalb, Illinois 12 cartoons 13 February 2006 [109]
United States The Badger Herald, UW, Madison 16,000 daily 1 cartoon 13 February 2006 [110]
United States The Vanguard, University of South Alabama 1 cartoon 13 February 2006 [111]
Chile 24 Horas 1 cartoon 14 February 2006 [112]
Peru RPP Noticias 1 cartoon 14 February 2006 [113]
Russia Nash Region, Vologda 12 cartoons 15 February 2006 [114]
United States The Communicator 12 cartoons 15 February 2006 [115]
United States Spare Change, Cambridge MA 2 cartoons 15 February 2006 [116]
United States The Billings Outpost, Montana 1 new cartoon 16 February 2006 [117]
United States Rhinoceros Times, Greensboro, North Carolina Weekly 2 cartoons 16 February 2006 [118]
Mozambique Savana Weekly 8 cartoons 17 February 2006 [119]
Belarus Zgoda 12 cartoons 21 February 2006 [120][121]
India Senior India Weekly 12 cartoons 23 February 2006 [122][123][124]
Finland Kaltio 8,000 1 new cartoon 23 February 2006 [125]
United States Tiger Town Observer, Clemson University 12 cartoons 24 February 2006 [126]
United States Clemson Forum, Clemson University 12 cartoons 24 February 2006 [126]
United States Oregon Commentator, University of Oregon, Eugene, Oregon 2000, Monthly 12 cartoons + 7 others 2 March 2006 [127]
United States The Columns, Fairmont State University, WVa 12 cartoons 6 March 2006, [128]
United States Free Inquiry, Amherst, New York National Magazine 4 cartoons 7 March 2006, for April/May Edition [129]
United Kingdom Y Llan 1 cartoon 21 March 2006 [130]
Estonia KesKus 12 cartoons 10 April 2006 [131]
United States The Courier, College of DuPage, Illinois Student Paper 12 cartoons 5 May 2006 [132]
United States Harper's Magazine National magazine 12 cartoons May 2006 [133]
France Le Parisien  ??  ??
Chile El Tercera 12 cartoons  ??
Chile El Mercurio  ??  ??
Switzerland 24 Heures 3 cartoons 2006
Denmark Politiken 1 cartoon 2008 [134]

Newspapers closed, editors fired or arrested[edit]

Several editors were fired or/and arrested for their decision, or their intention, to re-publish the cartoons. Several newspapers were closed and at least one apologized.

Algeria[edit]

On February 12, 2006, Algeria closed two newspapers and arrested their editors for printing the images of Muhammad. Kahel Bousaad and Berkane Bouderbala, the respective editors of pro-Islamist weeklies Errisala and Iqraa, were detained and would appear before an investigating judge in Algiers, staff of the two Arabic newspapers said.[135]

Belarus[edit]

Alexander Sdvizhkov, editor of the Zgoda opposition newspaper was sentenced to three years in prison for incitement of religious and national hatred on January 18, 2008. The newspaper was shut down in March 2006 for publishing the cartoons, and remains shut to date.[136]

Canada[edit]

The University of Prince Edward Island's student newspaper The Cadre was removed from circulation by university authorities after reprinting some of the cartoons. The issue was subsequently pulled and destroyed by the UPEI Student Union, who publishes the student paper.[137]

The now defunct Western Standard was the only notable English-language Canadian publication to print the cartoons.[138] Publisher Ezra Levant was investigated by the Albertan Human Rights Commission for 900 days before being acquitted.[139] Levant was the only person in the Western world charged for reprinting the cartoons, and under the HRC's operating rules was also responsible for his own legal fees which amounted to over $100,000.[140]

Denmark[edit]

Politiken, a Danish newspaper which reprinted a single cartoon by Kurt Westergaard, has apologized for "offending Muslims", saying, "We apologize to anyone who was offended by our decision to reprint the cartoon drawing." The apology came as the result of a settlement reached between the newspaper and a group of eight Muslim groups from the Middle East and Australia.[134]

Finland[edit]

Helsingin Sanomat reports: "The immediate feeling one gets is that this has all the makings of a good drama: an Oulu cultural magazine called Kaltio publishes a topical strip-cartoon, the magazine's editor get fired for it, and the illustrator loses a commission from the city."[141]

France[edit]

Jacques Lefranc, managing director of France Soir was fired after reprinting and prominently publishing an in-house cartoon about the controversy.[142][143][144]

Jordan[edit]

Three of the cartoons were reprinted in the Jordanian weekly newspaper al-Shihan.[145] The editor, Jihad Momani, was fired, and the publisher withdrew the newspaper from circulation. Jihad Momani issued a public apology, and was arrested and charged with insulting religion.[146] Several of the cartoons were reprinted in the Jordanian newspaper al-Mehwar. Both men were sentenced[147] to two months in prison on 30 May 2006.

Malaysia[edit]

Lester Melanyi, an editor of the Sarawak Tribune resigned from his post for allowing the reprinting of a cartoon. In East Malaysia non-Muslims are a majority in the otherwise predominantly Muslim state. The chief editor was summoned to the Internal Security Ministry. The Malaysian government has also shut down the newspaper indefinitely.[148] Malaysia's third-largest Chinese-language daily, Guang Ming, was suspended from publication of its evening edition for carrying one of the cartoons in its February 3 edition. The suspension ran for two weeks from February 16 to March 1, 2006. The TV3 television station which aired some of the cartoons, however, has not been suspended.[149]

Russia[edit]

The Russian weekly newspaper Nash Region was closed by its owner, Mikhail Smirnov: "I shut it down so that it wouldn't become a real cause of religious strife", Nash Region published a collage of the cartoons on 15 February 2006 as part of an article examining the cartoon controversy. It was the first time the cartoons had appeared in a Russian paper and prosecutors immediately opened an investigation into the editor, Anna Smirnova, on charges she used her position to incite hatred.[150] The mayor of the southern Russian city of Volgograd ordered the closure of the city-owned newspaper Gorodskiye Vesti after it published a cartoon depicting Muhammad on February 21, 2006.[150]

South Africa[edit]

Courts in South Africa preemptively forbade any publication of cartoons containing Mohammed.[151]

Saudi Arabia[edit]

The Shams (Sun) has been suspended as part of an investigation into its decision to publish the cartoons that have caused anger across the Muslim world.[152]

United Kingdom[edit]

The Cardiff University student newspaper gair rhydd (which is Welsh for free word) became the first organisation in the United Kingdom to publish the images. The day after publication, the decision was taken to pulp the edition and only approximately 200 copies were actually distributed. The editor along with two journalists were suspended for the decision to publish. Gair rhydd resumed publication on 13 February 2006, with an apology.[153][154] Meurig Llwyd Williams, Archdeacon of Bangor, included a drawing, reprinted from the French newspaper Le Soir, in the church paper Y Llan. It showed Muhammad sitting on a heavenly cloud with God and Buddha and being told: "Don't complain - we've all been caricatured here." He was forced to resign and the issue of the paper was destroyed.[155]

United States[edit]

Staff of the New York Press walked out in protest after management disallowed them to reproduce the cartoons as part of their reporting.[156] Two editors of the University of Illinois' student paper, the Daily Illini, were suspended (one later fired) after reprinting the cartoons.[157] Days after the Illini printing, Northern Illinois University's campus newspaper The Northern Star also printed the cartoons, this time with the permission of their faculty adviser, and the consensus of the editors. Although the paper did receive letters on both sides of the issue for months, there were no major reactions to the printing.[citation needed] The Harvard Salient, a conservative student biweekly at Harvard College, also printed the cartoons and were subject to a townhall forum by the Harvard Foundation for Intercultural and Race Relations.[citation needed]

Yemen[edit]

Yemen detained three journalists on February 12, 2006 (detaining a fourth shortly afterwards), and closed three publications that reprinted the cartoons: Al-Hurriya, Yemen Observer and al-Rai al-Aam. Those detained were Mohammed Al-Asadi, editor-in-chief of the English-language daily Yemen Observer, Akram Sabra, managing editor of the weekly al-Hurriya, reporter Yehiya al-Abed of Hurriya, and Kamal al-Aalafi, editor-in-chief of Arabic weekly al-Rai al-Aam. The Yemeni journalists' association called for the release of the journalists and for the annulment of the closure decrees "because these measures were not ordered by a court".[135] On 3 May the newspapers reopened, although some charges persist.[158]

On 24 November 2006, Kamal al-Aalafi was sentenced to a year in prison. The sentencing court also ordered that the paper be closed for six months and that al-Aalafi himself not be permitted to write for an equal amount of time. He was subsequently released on bail.

On 4 December 2006, Mohammed al-Asaadi was ordered jailed until he could pay a fine of 500,000 rials (approximately $2500).[159]

References[edit]

  1. ^ http://www2.jp.dk/info/about_jyllands-posten.htm
  2. ^ Original paper to commission and publish cartoons
  3. ^ [1][dead link]
  4. ^ Freedom for Egyptians الحرية للمصريين
  5. ^ Rantings of a Sandmonkey: Boycott Egypt
  6. ^ [2][dead link]
  7. ^ Elliott, Francis; Whitaker, Raymond; Bloomfield, Steve (12 February 2006). "The two faces of Islam UK". The Independent (London). Retrieved 8 May 2010. 
  8. ^ home | Reed Business Media Amsterdam
  9. ^ Elsevier.nl - Buitenland - Protesten na cartoons profeet Mohammed
  10. ^ a b c d e f http://www.cebuco.nl/cms/data/images/16/HOI-bi-bui%20kw1-2005.pdf
  11. ^ a b c d e f g h i j k l m ‘Mohammed met bomhoed’ komt overal - Buitenland - de Volkskrant
  12. ^ Deense moslims woest over cartoons profeet Mohammed - Buitenland - de Volkskrant
  13. ^ http://www.bosnjaci.net/aktuelnosti.php?id=872&polje=teme
  14. ^ Cartoons Provoke Outcry in Denmark<
  15. ^ a b c d Informationsgemeinschaft zur Feststellung der Verbreitung von Werbeträgern e. V.
  16. ^ BRAT - Biroul Roman de Audit al Tirajelor
  17. ^ "European press review". BBC News. 8 February 2006. Retrieved 8 May 2010. 
  18. ^ a b c d MBL [Aviskatalogen] - Velg utgave - Velg fylke
  19. ^ Dagen: Muhammed-tegninger også i andre aviser
  20. ^ [3][dead link]
  21. ^ Paradise Post - Danish cartoons appeared in Glenn paper last year
  22. ^ a b c (Swedish)http://annonswebb.expressen.se/fragorosvar.html
  23. ^ a b c svt.se - Rapport
  24. ^ Fortsetter striden om Muhammed - utenriks - Dagbladet.no
  25. ^ Trykker omstridte Muhammed-tegninger - tv - Dagbladet.no
  26. ^ Weltwoche.ch
  27. ^ As per editorial of 9 February 2006; original article here [4] (subscribers only). Claims to be the first German-speaking publication to reprint the cartoons.
  28. ^ Åëåõèåñïôõðßá - ÁðïãåõìáôéíÞ ÁäÝóìåõôç Åöçìåñßäá
  29. ^ Usher, Sebastian (20 February 2006). "Saudi paper 'shut' in cartoon row". BBC News. Retrieved 8 May 2010. 
  30. ^ Päätoimittajalle potkut Muhammed-kuvista Ranskassa - HS.fi - Ulkomaat
  31. ^ Excuses voor spotprenten profeet Mohammed - Telegraaf.nl
  32. ^ a b Česky. "Caricatures de Mahomet du journal Jyllands-Posten - Wikipédia" (in French). Fr.wikipedia.org. Retrieved 2010-02-27. 
  33. ^ This was a blank cartoon that was captioned "Ceci n'est pas Mahomet"
  34. ^ Página/12 Web :: Ultimas Noticias :: Caras
  35. ^ Terra | Actualidad › Las caricaturas de Mahoma que causaron la ira musulmana> 2-2-2006
  36. ^ Index - Mohamed-karikatúrák: Dánia nem kér bocsánatot
  37. ^ "Circulation review". 
  38. ^ The cartoon was apparently not carried in UK editions of the British tabloid Daily Star
  39. ^ a b Reporters sans frontières - Jordan
  40. ^ a b Editor Arrested, Released and now Standing Trial
  41. ^ a b c Welcome to ABC
  42. ^ [5][dead link]
  43. ^ Yemen Observer - Real News, Real People
  44. ^ Paper Closed and License Revoked, Editor Arrested
  45. ^ a b [6][dead link]
  46. ^ People had to connect the dots to find the image of Muhamad
  47. ^ http://www.news.tele2internet.at/index.phtml/article/2178957?1140448231
  48. ^ a b Tele2Internet
  49. ^ Honduras- Diario El Heraldo
  50. ^ Patna: Protests over use of Prophet's images
  51. ^ Al Día, Internacionales
  52. ^ http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2006/2/15/nation/13400078&sec=nation>
  53. ^ Paper is Suspended for 2 weeks.
  54. ^ http://english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?menu=c10400&no=272271&rel_no=1>
  55. ^ PE.com | Southern California News | News for Inland Southern California
  56. ^ SME.sk | denník SME - najčítanejšie spravodajstvo na Slovensku
  57. ^ Editors weigh free press, respect for religious views
  58. ^ Press Releases
  59. ^ null
  60. ^ The Japan Times printed a photograph of a French Newspaper with the 12 cartoons
  61. ^ Egypt ambassador counsels caution on cartoons | The Japan Times Online
  62. ^ " "Sarawak Tribune". Reuters. [dead link]
  63. ^ Paper's Permit Revoked and Suspended Indefinitely
  64. ^ [7][dead link]
  65. ^ Caricature Battle for Acceptance Instead of War of Civilizations
  66. ^ Newspapers First Home
  67. ^ [8][dead link]
  68. ^ [9][dead link]
  69. ^ [10][dead link]
  70. ^ [11][dead link]
  71. ^ Últimas Noticias
  72. ^ Naslovnica – NACIONAL
  73. ^ "The Hindu News Update Service". Chennai, India. [dead link]
  74. ^ "WRAPUP 6-Kenya police shoot protester, cartoon anger unabated - Top Business News - Reuters.com". Reuters. [dead link]
  75. ^ Editor being Questioned by Police
  76. ^ [12][dead link]
  77. ^ Editor Fired, Paper under Investigation
  78. ^ FOCUS Magazin Verlag GmbH | Presse | FOCUS Magazin Verlag | Alle Pressemitteilungen des FOCUS Magazin Verlags:
  79. ^ (Russian)http://www.korrespondent.net/main/144575
  80. ^ Mohamed vas gleda
  81. ^ Islam cartoon stops the press - icWales
  82. ^ [13][dead link]
  83. ^ [14][dead link]
  84. ^ Editor Arrested
  85. ^ a b c Arab journalists arrested in cartoon controversy | World War 4 Report
  86. ^ Paper Closed, Warrant for Editor's Arrest
  87. ^ a b Paper Closed, and Editor Arrested
  88. ^ "Second Australian paper publishes cartoon". The Age (Melbourne). 8 February 2006. 
  89. ^ Archives
  90. ^ "P.E.I. student paper publishes cartoons of Prophet". CBC News. 8 February 2006. [dead link]
  91. ^ UPEI Student Union
  92. ^ UPEI Student Union
  93. ^ http://paraguay.lapapa.com.py/noticias/20060208/311457.html
  94. ^ The Harvard Salient—20 April 2007
  95. ^ [15][dead link]
  96. ^ All the Rage - News - The Stranger, Seattle's Only Newspaper
  97. ^ "The Daily Illini | The Independent Student Newspaper at the University of Illinois since 1871". Media.www.dailyillini.com. Retrieved 2010-02-27. 
  98. ^ winnipegsun.com - Canada News - Calgary paper runs cartoons
  99. ^ http://service.spiegel.de/cache/international/0,1518,400146,00.html">
  100. ^ Daily Tar Heel
  101. ^ http://www.bakutoday.net/view.php?d=16363
  102. ^ Newspaper closed
  103. ^ a b http://www.dtt-net.com/en/index.php?page=view-article&article=1088&CMSSESSID=39cd5565090e1f89df98cc0cc892fe22>Serbia's, Macedonia's Muslims protest over Prophet Mohammed cartoons
  104. ^ (Russian) Брянская газета "Суббота" первая в России опубликовала карикатуры на пророка Мухаммеда - Новости России - ИА REGNUM
  105. ^ 143 aviser viser tegningerne
  106. ^ Carried a photograph of a man holding the French Le Soir with the cartoons blotted out
  107. ^ Reporters sans frontières - Morocco
  108. ^ Western Standard
  109. ^ Daily Chronicle Online | News | Northern Star runs Danish cartoons
  110. ^ The Badger Herald - Opinion & Editorial
  111. ^ firstamendmentcenter.org: news
  112. ^ 24 Horas - Detalle
  113. ^ RPP Noticias - Caricaturistas israelíes y palestinos de acuerdo en respetar a Mahoma
  114. ^ Radio Free Europe/ Radio Liberty
  115. ^ The Communicator - Online Edition
  116. ^ The Harvard Crimson :: News :: Kidd Warns Salient of ‘Dangerous’ Fallout
  117. ^ [16][dead link]
  118. ^ [17][dead link]
  119. ^ [18][dead link]
  120. ^ http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=439842>paper closed
  121. ^ (Russian) Belarusian newspaper publishes Prophet Muhammad cartoons - Pravda.Ru
  122. ^ http://cities.expressindia.com/fullstory.php?newsid=171054
  123. ^ Two editors arrested.
  124. ^ 2 held for publishing Prophet’s cartoons - Sify.com
  125. ^ http://newsroom.finland.fi/stt/showarticle.asp?intNWSAID=11874&group=General>editor fired
  126. ^ a b The State | News
  127. ^ Publication's incendiary cartoons miss their mark - Commentary
  128. ^ http://wvgazette.com/section/News/Today/2006030952
  129. ^ Religion News Service: Press Releases
  130. ^ "CNN.com - Church sorry for prophet cartoon - Mar 21, 2006". CNN. Retrieved 8 May 2010. 
  131. ^ Ajaleht KesKus avaldab Muhamedi-karikatuurid - Eesti Päevaleht Online
  132. ^ Student Press Law Center - News Flashes
  133. ^ [19][dead link]
  134. ^ a b The Associated Press (February 26, 2010). "Denmark: Cartoon Apology". The New York Times. Retrieved 27 February 2010. 
  135. ^ a b Arab journalists jailed over cartoons, Al Jazeera, 13 February 2006
  136. ^ [20][dead link]
  137. ^ "P.E.I. student paper publishes cartoons of Prophet". CBC. 2006-02-08. [dead link]
  138. ^ "Western Canadian magazine publishes Muhammad cartoons"
  139. ^ It's all very odd, 'that's for sure' | Macleans.ca - Canada - Opinions
  140. ^ "Ezra Levant: How I beat the fatwa, and lost my freedom - Full Comment". Network.nationalpost.com. Retrieved 2010-02-27. 
  141. ^ "Strange drama played out in Oulu". Helsingin Sanomat. 2006-05-03. 
  142. ^ "French editor fired over cartoons". BBC. 2006-02-02. 
  143. ^ [21]
  144. ^ CNN http://edition.cnn.com/2007/WORLD/europe/03/22/france.cartoon.reut/index.html |url= missing title (help). 
  145. ^ "Gunmen shut EU Gaza office over cartoons". CNN. 2006-02-03. 
  146. ^ "Embassies burn in cartoon protest". BBC News. 2006-02-04. 
  147. ^ "First prison sentences announced for reprinting Mohammed cartoons". The Globe and Mail (Toronto: Reporters without borders). [dead link]
  148. ^ "Islam-West divide 'grows deeper'". BBC News. 10 February 2006. 
  149. ^ Ooi, Jeff (2006). "Are TV3 and Guangming Daily in trouble?". Retrieved February 18, 2006.
  150. ^ a b Russian paper closes after publishing cartoons, The Guardian, 21 February 2006
  151. ^ "Muslim anger hits SA". Sunday Tribune (South Africa). 2006-02-05. 
  152. ^ Usher, Sebastian (2006-02-20). "Saudi paper shut in cartoon row". BBC. 
  153. ^ Pulp fiction; Gair Rhydd 13 February 2006 PDF (7.77 MB)
  154. ^ "Paper withdrawn over cartoon row". BBC News. 2006-02-13. 
  155. ^ Ward, David (2006-03-22). "Editor of Welsh church magazine quits over cartoon of Muhammad". The Guardian (London). Retrieved 8 May 2010. 
  156. ^ "NY Press Kills Cartoons; Staff Walks Out". The New York Observer. 2006-02-07. 
  157. ^ Editor Suspended Over Cartoons
  158. ^ Yemen ends ban on newspapers for prophet cartoons, Yahoo/Reuters, 3 May 2006
  159. ^ The Associated Press. (2006.) "Yemeni journalist fined for defaming Islam's Prophet". The International Herald Tribune. Retrieved December 9, 2006.