Multicultural Broadcasting

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Multicultural Broadcasting
Type Private
Industry Radio and Television Broadcasting
Founded 1982
Headquarters New York City, New York, U.S.
Area served United States
Website mrbi.net

Multicultural Broadcasting is a media company based in New York City founded by Chinese-American businessman Arthur Liu. Multicultural caters mostly to the Asian American community and owns television and radio stations in several of the top markets in multiple languages.

The company was founded as Multicultural Radio Broadcasting Inc. (MRBI) in 1982 with an initial business in United States radio broadcasting industry. To this day, it remains the largest Asian American owned media group in the U.S.[citation needed]

Air America Controversy[edit]

In 2004, two weeks after Air America Radio's debut, it was pulled off the Multicultural radio stations in the Chicago and Santa Monica markets due to a contract dispute. Air America alleged that Multicultural sold time on their Los Angeles station to both AAR and another party, and claimed that was why they stopped payment on checks due Multicultural while AAR investigated.

Multicultural noted that Air America bounced a check and claimed they were owed in excess of $1 million. Air America Radio filed a complaint in New York Supreme Court, charging breach of contract and was briefly granted an injunction to restore the network on WNTD-AM in Chicago. On April 20, the network announced the dispute had been settled, and Air America's last day of broadcast on WNTD was April 30. The New York Supreme Court ultimately concluded that the injunction was improvidently entered and that Air America Radio's court action was without merit, dismissing Air America's complaint and awarding over $250,000 in damages and attorneys' fees to Multicultural.[1] According to a subsequent lawsuit filed by Multicultural, Air America Radio never paid the sums ordered by the court.[2]

Radio stations by state[edit]

Source for list:[3]


California[edit]

Florida[edit]

Georgia[edit]

Maryland[edit]

Massachusetts[edit]

New Jersey[edit]

New York[edit]

Pennsylvania[edit]

Texas[edit]

Washington[edit]

Television[edit]

On September 26, 2006, Multicultural Broadcasting made an agreement with The E. W. Scripps Company to buy five of Scripps' Shop At Home/Jewelry Television affiliated broadcast television stations for $170 million. Sales were final on KCNS (San Francisco), WOAC (Canton, Ohio; now WRLM), WRAY-TV (Raleigh/Durham, North Carolina) on December 20, 2006, followed by WMFP (Boston) and WSAH (Bridgeport, Connecticut). Prior to that, the five stations switched to a 24-hour infomercial format. The Sunbelt Television-owned KHIZ (now KILM) (Barstow, California) has been absorbed into Multicultural's portfolio upon FCC approval, however, it remains an affiliate of America One.[4][5]

On November 5, 2008; Multicultural Broadcasting has suffered financial defaults of $135 million in loans and the company has headed into a trust under the care and feeding of Lee W. Shubert for the purposes of selling off assets and paying off their creditors. Stations included KCNS, WMFP, WOAC, and WRAY-TV.[6] WOAC was the first to be picked up on June 24, 2009 by Tri-State Christian Television, through Radiant Life Ministries. WRAY-TV was sold in October 2009. In January 2011, KCNS, WMFP, and WSAH were sold to NRJ TV, LLC.[7] KILM will be the only remaining TV station in the Multicultural group.

In 2012 Arthur Liu sold its headquarters at 449 Broadway, relocating executive offices and studios to 27 William Street in the Financial district.

External links[edit]

References[edit]

  1. ^ "PDF of court order" (PDF). Retrieved 2006-10-13. 
  2. ^ NYDailyNews.com
  3. ^ MRB Radio stations
  4. ^ Scripps sells Shop At Home TV stations The E.W. Scripps Co. Press Release
  5. ^ Multicultural Television Group
  6. ^ Multicultural group going into breakup mode - Radio/Television Business Report (released November 5, 2008)
  7. ^ "Multicultural clears out a TV on each coast". Television Business Report. January 31, 2011. Retrieved February 1, 2011.