Paul Ramadge

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Paul Ramadge was editor-in-chief of The Age, a daily newspaper in Melbourne, from 2008 to June 2012.[1]

During his tenure, Ramadge reinforced the newspaper's reputation for agenda-setting investigative journalism and strengthened its coverage of Victoria, the nation and, in some measure, the world. He was praised for recruiting and training the next generation of journalists, and for introducing digital innovations. An award-winning iPad app was launched, along with a host of website products. New social media, database and interactive forms of journalism were introduced. The Age was the PANPA Newspaper of the Year at the time of his departure.

Other highlights of his editorship included forcing the Victorian Government to launch a parliamentary inquiry into sexual-abuse allegations against the clergy; a years-long investigation into allegations of bank note scams linked to the Reserve Bank of Australia; multi-media coverage – print, television and online – of state and federal election campaigns; and strong advocacy on climate change, asylum-seekers, and the need for progressive, innovative thinking at state and federal levels to reignite infrastructure developments in Australia.

The years 2008 to 2012 witnessed a severe tightening of the media market in Australia, and Ramadge was one of many editors forced to reduce staff numbers through voluntary redundancy programs.

Ramadge announced on June 25, 2012, that he was stepping down from his role, along with his Sydney Morning Herald counterparts, editor Amanda Wilson and publisher Peter Fray.

References[edit]