Peace TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Peace TV
Peace TV logo.png
Launched 21 January 2006
Owned by Zakir Naik (founder and president)
Lords Production Ltd,
a subsidiary of Universal Broadcasting Corporation Ltd[1]
Picture format 576i (SDTV)
Slogan The solution for Humanity
Country United Arab Emirates
Broadcast area Asia, Europe, Africa, Australia, North America
Sister channel(s) Peace TV Urdu, Peace TV Bangla
Website www.peacetv.tv
Availability
Satellite
Sky (UK) Channel 813
Astra 2F 12640 V 22000 5/6

Peace TV is a nonprofit satellite television network broadcasting globally 24/7 from Dubai, United Arab Emirates. Peace TV programs are all in the English language and telecast free-to-air. The founder and president of Peace TV is Zakir Naik, an Islamic preacher from Mumbai, India.

Since January 21, 2006, Peace TV channel has been telecast to more than 200 countries[2] around the world, including in Asia, Europe, Africa, Australia and North America.[3][4] In 2009, its sister channel (Peace TV Urdu) was launched, which is dedicated especially to the Urdu-speaking viewers around the world and on 22 April 2011, Peace TV Bangla[5] was launched, which is dedicated especially to the Bengali-speaking viewers around the world.

Peace TV network covers live events,[6] lecturing programs for adults and youths, as well as educational programs for children. Its president, Zakir Naik, often calls it an "edutainment channel".[7]

History[edit]

Peace TV was launched on Arabsat on satellite BADR-3 in October 2006.

As of September 2012, Peace TV is available on satellite Galaxy 19, 24/7, in English, Urdu and Bengali languages. As of September 2007, Peace TV is available in the United States and Canada and in the UK on BSkyB.

It is also available Over-The-Air (OTA) in New York, Los Angeles, Chicago, Philadelphia, Houston, Dallas, Miami, Atlanta and Seattle.

It is also available free of charge from the LiveStation satellite television computer application.[8]

The channel received £1.25 million in 2009 from the Islamic Research Foundation International, a registered charity owned by Zakir Naik.[1]

In 2011 the UK broadcasting regulator Ofcom investigated the channel for allegations of broadcasting extremist messages. Its programmes have labelled Jews as enemies of Islam and that the 9/11 terrorist attacks were an inside job.[1]

In 2012, Ofcom ruled the channel broke broadcasting rules which states offensive comments should be justified by the context. It was ruled on the following statements which were broadcast on the March 8, 2012 on the Dare to Ask programme:[9]

One group of scholars, they say that if a Muslim, if he becomes a non-Muslim [inaudible] he should be put to death. There is another group of scholars who say that if a Muslim becomes a non-Muslim and propagates his new faith against Islam then he should be put to death.

I tend to agree more with the second group of scholars, who say that a Muslim, if he becomes a non-Muslim and propagates his new faith against Islam, that is the time this penalty is applied.

In response, PeaceTV said they were just repeating the teachings of the Quran.[9] The channel has been operating in India since 2006, but as of 2009 failed to register with India's Ministry of Information and Broadcasting, making it illegal. Hathway stop broadcasting the channel. Zakir Naik denies owning the station, and claims it is run by a Dubai-based company.[10] Peace TV has been banned in India since 2012, because the government said it broadcasts malicious anti-Indian content.[11][12][13]

Staff and presenters[edit]

  • From India[14]
    • Zakir Naik
    • Mohammed Naik
    • Mohammed Jafer Qureshi, Trustee (UK)
    • Faiz-ur-Rahman
    • Abdul Karim Parekh
    • Sanaullah Madani
    • Shamim Fauzi
    • Abdul Basit Madani
    • Sheikh Noor

References[edit]

  1. ^ a b c Tom Harper (2011-02-11). "Banned hate preacher still broadcasting after 'Jews are enemy of Islam' claim - News - London Evening Standard". Standard.co.uk. Retrieved 2013-11-30. 
  2. ^ "About Peace TV". Peacetv.in. Retrieved 2013-11-30. 
  3. ^ Aataai Gazi Mahbub (2007-05-10). "Does 'Peace TV' Encourage Interfaith Amity?". OhMyNews. Retrieved 2007-05-19. 
  4. ^ Syed Neaz Ahmad (February 23, 2007). "Peace TV Reaching 400 Million Viewers – Dr. Zakir Naik". Saudi Gazette. Archived from the original on 2007-07-07. Retrieved 2007-05-18. 
  5. ^ "Welcome to Peace TV Bangla". Peacetvbangla.com. Retrieved 2013-11-30. 
  6. ^ "An Inter - Religious dialogue for Spiritual Enlightenment". The True Call. December 13, 2006. Retrieved 2007-05-19. 
  7. ^ "British authorities consider banning Peace TV – The Express Tribune". Tribune.com.pk. 2010-11-30. Retrieved 2011-04-05. 
  8. ^ "Schedules". Peacetv.tv. Retrieved 2013-11-30. 
  9. ^ a b "Preachers of hate on British TV: what they said that broke the broadcasting rules". Telegraph. Retrieved 2013-11-30. 
  10. ^ Mohammed Wajihuddin (2009-04-05). "Popular religious channel illegal: I&B ministry". Times of India. Retrieved 2015-03-01. 
  11. ^ "Government puts 24 foreign 'hate channels' on notice for showing anti-India TV shows after intelligence alert". 
  12. ^ Pratul Sharma (6 December 2012). "MHA glare on hate channels: Govt puts on notice 24 foreign TV channels showing anti-India content after intel alert". India Today. 
  13. ^ http://www.arabnews.com/news/597351
  14. ^ "Our Speakers". Peacetv.in. Retrieved 2013-11-30. 

External links[edit]