Ramattan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Ramattan is a Palestinian news agency based in the Gaza Strip and the West Bank. It is among the largest Palestinian news organizations with over 200 employees, and has been established for over ten years.[1][2] In addition to its news syndication, local broadcast activity and its Arabic-language website,[3] the agency also maintains an English-language website.[4]

The organization's name comes from "Rama", which is Canaanite for "dear" and in turn "Ramattan", which is the dual form of Rama, referring to its dual home in both the West Bank and the Gaza Strip.[5]

In late 2008 and 2009, Ramattan has been regularly active in providing live broadcast feeds of aspects of the conflict with Israel, sent from the Gaza Strip to worldwide cable-news markets via organizations such as CNN, MSNBC and others.[1][6][7] In November 2009, Ramattan offices in Gaza and the West Bank were shut down due to what its board described as repeated violations and coercion by Qatar-based station Al-Jazeera.[8]

References[edit]

  1. ^ a b Khaled Abu Toameh (November 30, 2008). "Ramattan news agency shuts down in response to raids". The Jerusalem Post Internet Edition. Retrieved 2009-01-05. 
  2. ^ Viviana Mazza (April 2006). "Courtesy of Ramattan". egypttoday.com. Retrieved 2009-01-05. The groundbreaking work of Ramattan News Agency has shown the plight of Palestinians from a unique perspective: the Palestinians’ own 
  3. ^ Ramattan Arabic-language website
  4. ^ Ramattan English-language website
  5. ^ What is the meaning of Ramattan?
  6. ^ "Transcripts". CNN. Retrieved 2009-01-05. 
  7. ^ "PALESTINIANS ISRAEL MIDEAST - Photos, Pictures, Images - msnbc.com". Retrieved 2009-01-05. 
  8. ^ http://www.imemc.org/index.php?obj_id=53&story_id=57097