Record News

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Rede Mulher)
Jump to: navigation, search
Record News
Type Broadcast television network
Country Brazil
First air date
September 27, 2007 (2007-09-27)
Availability National and international via Record International
Founded September 27, 2007 (2007-09-27)
by Edir Macedo
Slogan A líder em notícias
Owner Central Record de Comunicação
Parent Rede Record
Rede Família
Former names
TV Morada do Sol
Rede Mulher
Official website
r7.com/recordnews

Record News is the first 24-hour free-to-air terrestrial news channel in Brazil. It is owned by Rede Record.

History[edit]

In 1953, Rede Record de Televisão started as the second Brazilian TV channel (the first was the extinct Rede Tupi). As the network celebrated its 54th anniversary, a new channel has been launched. This is the first Brazilian free-to-air and terrestrial news channel. The on air button was pushed at 8:15pm (Brasília time) by the then president Luiz Inácio Lula da Silva and Edir Macedo, the network's owner.

Rede Record expanded to other Portuguese speaking countries, and TV Record (including the HD simulcast) and Record News are available in the main Portuguese cable and IPTV networks.

Programming[edit]

Controversy[edit]

Two days before the launch of Record News, the Vice-President of Organizações Globo, Evandro Guimarães, went to Brasilia to meet government officials, including the Communications Minister, Hélio Costa, accusing Rede Record of owning two television networks, Rede Record and Record News, inside the city of São Paulo. In Brazilian Law, it is illegal to own more than one television station in a city.

When Guimarāes trip to Brasilia was revealed in a blog owned by the newspaper Folha de S. Paulo, Rede Record attacked Rede Globo in an editorial in its national news broadcast, Jornal da Record, accusing Rede Globo of trying to rescue its monopoly on the media and news, and also claiming that Rede Globo was afraid of Record News because Rede Globo, which owns its own news channel Globo News only a payable cable channel, would lose advertisement revenue from Globo News to Record News. Rede Record also said that Record News was located outside the city of São Paulo, so Record News was broadcasting legitimately. Rede Record also mentioned Rede Globo's past dealings which could be considered illegal and a crime in Brazilian law, and Rede Globo's relationship with Brazil's Military Dictatorship. Rede Globo also claimed it was representing another television rival, Rede Bandeirantes, but Rede Record responded that Rede Bandeirantes owns two channels in Sāo Paulo.

Rede Globo responded to Rede Record's attack by saying it had no merits, it had no proof that Rede Globo had done anything illegal in the past, and Rede Record was just angered of Rede Globo's high ratings.

External links[edit]

Coordinates: 23°31′30″S 46°39′43″W / 23.525°S 46.662°W / -23.525; -46.662