Rhino Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Rhinoceros Times
Type Weekly newspaper
Format Tabloid (Greensboro edition only)
Internet (Greensboro and Charlotte editions)[1]
Owner(s) Carroll Investment Properties
Publisher Roy Carroll
Editor John Hammer
Founded 1991
Language English
Headquarters Greensboro, NC
United States
Official website www.rhinotimes.com

The Rhino Times is a free weekly conservative news and opinion newspaper published in Greensboro, North Carolina, originally founded in 1991 as the Rhinoceros Times. A Charlotte, North Carolina print edition was founded in 2002 and discontinued in 2008.[1] Its circulation in 2010 was 30,000.[2]

The Rhinoceros Times' last publication was the April 25, 2013 edition. John Hammer cited financial reasons for closing the doors after 21 years. A web presence was said to be continued as long as possible. It was acquired by local developer Roy Carroll and reopened in October 2013.[3]

Leadership[edit]

Publisher: Roy Carroll

Editor: John Hammer

General Manager: Catherine Kernels

Managing Editor: Elaine Hammer

Creative Director: Anthony Council

County Editor: Scott D. Yost

Videographer: Daniel Markus

Circulation: Geof Brooks

Advertising Consultants: Will Hammer, Lisa Allen, Fred Carlson, Brittany Carroll,

Features[edit]

Local features[edit]

[The slant of the original article shows heavy political bias. The "Rhino Times" editor responded to the original assertions made below: "We do refer to President Obama as President Barack Hussein Obama on the first reference and after that Obama which is pretty standard journalism except most of the time his middle name is left out. When Clinton was in office the first reference was always President William Jefferson Blythe Clinton and then Clinton.

"We never said that Obama was born in Kenya. But we did question his refusal for years to release his birth certificate. Why did they trot out that first birth certificate which was not really a birth certificate at all. Anyway you look at that it’s weird. And we have also never written that he is a muslim but he did go to a muslim school and both his father and stepfather were muslims." <Email received 15 April, 2014.>

The newspaper features editorial columns by noted science fiction and fantasy author and Mormon Orson Scott Card and local investigative reporting by New York Times best-selling author Jerry Bledsoe.

The back page of the paper features a regular commentary article by editor John Hammer, "Under the Hammer".[4] In the feature, Hammer is highly critical of President Barack Obama, referring almost exclusively to him as either "Barack Hussein Obama" or by his last name.[4][5] Hammer also promotes [the word "promotes" is much too strong. This may be Mr. Hammer's opinion, however, he certainly does not "promote" it.] conspiratorial and fringe theories that Obama is a "secret Muslim" and was not born in the United States.[4][5][Doubting the authenticity of the Hawaiian "birth certificate" released by President Obama's White House is hardly a "fringe conspiracy theory" as it was obviously a crude "Photoshop" manipulation of a Hawaiian birth certificate. This shows extreme political bias on the part of the original author.]

Syndicated features[edit]

Syndicated features include comics, such as Get Fuzzy and Pearls Before Swine. Also featured are The New York Times crossword puzzle and a Sudoku puzzle.

Controversies[edit]

Jyllands-Posten Muhammad cartoon controversy[edit]

The newspaper published two of the controversial Jyllands-Posten Muhammad cartoons in February, 2006.[6]

Ku Klux Klan controversy[edit]

In July 2009, the paper won a $25,000 judgement for punitive damages against an Arkansas-based Ku Klux Klan group and its leader Thomas Robb.[7] The case was filed in 2006 when the paper alleged the Klan inserted its fliers into Times newspapers, which then went to customers.[7] The Klan counter-sued for defamation, but lost.[7] In addition to punitive damages, the paper reportedly received the nation's first permanent injunction against the KKK,[7] barring them from using the paper to distribute their literature in the future.

Prisoner cartoon controversy[edit]

In June 2011, a controversy was created when The Rhino Times published a cartoon by Geof Brooks that featured two African American men in orange prison jumpsuits, in the front yards of what appears to be two suburban homes.[8] The first character states, "Geez! Dey builds a brand new jail wit' three squares [square meals] an' cable...", and the second character concludes, "And dey puts us on house arrest so's dey can pays for it!"[9]

Editor John Hammer apologized in the next edition of the paper, claiming that the cartoonist had intended the prisoners to be caucasian;[10][11] in his apology, Hammer did not address why the cartoon had been colorized as it was, nor the failure of the editors to catch the mistake. The Greensboro News & Record reported that Hammer called Guilford County Commissioners Chairman Melvin "Skip" Alston to apologize for the cartoon.[8] Alston commented that he felt the cartoonist "might have had some racial intent".[8]

References[edit]

  1. ^ a b Washburn, Mark (2008-09-19). "Rhino Times paper ends, stays online". The Charlotte Observer. Archived from the original on 2011-09-13. Retrieved 2011-09-13. 
  2. ^ "The Rhinocerous Times to stop publishing after 21 years | Piedmont - WXII Home". Wxii12.com. 2013-04-30. Retrieved 2013-08-08. 
  3. ^ The Rhino Times returns: What to know about its new strategy
  4. ^ a b c The Rhinoceros Times article: "Under the Hammer - June 24, 2010".
  5. ^ a b 99 Blocks article: "Is the Rhino Times racist?".
  6. ^ "Paper reprints hated cartoons in Greensboro" from the Winston-Salem Journal
  7. ^ a b c d "Arkansas Klan Group Loses Legal Battle with North Carolina Newspaper". Anti-Defamation League. July 9, 2009. Retrieved 2008-08-15. 
  8. ^ a b c Greensboro News & Record article: ""Dey builds a brand new jail..."
  9. ^ "Rhino Times comic June 23 2011". Edcone.typepad.com. 2011-06-23. Retrieved 2013-08-08. 
  10. ^ "Poynter". Regret the Error. Retrieved 2013-08-08. 
  11. ^ http://greensboro.rhinotimes.com/Articles-c-2011-06-29-208840.112113-An-Apology.html

External links[edit]