Sarpsborg Arbeiderblad

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Sarpsborg Arbeiderblad
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner(s) A-pressen
Editor Bernt Frode Lyngstad
Founded 1929
Political alignment Labour Party
Non-partisan
Headquarters Sarpsborg, Norway
Circulation 13,595[1]
Official website www.sa.no

Sarpsborg Arbeiderblad is a local newspaper in Sarpsborg, Norway. It is published six days a week. The chief editor is Bernt Frode Lyngstad.

It was established in 1929, after the demise of Østfold Arbeiderblad,[2] and was affiliated with the Labour Party. However, the newspaper ultimately became non-partisan.[3] It was stopped between October 1940 and May 1945, during the German occupation of Norway.[2]

It has a circulation of 13,595, of whom 13,345 are subscribers. It is published by the company Sarpsborg Arbeiderblad AS, which is owned 100% by A-pressen.[1]

References[edit]

  1. ^ a b "Sarpsborg Arbeiderblad". Norwegian Media Registry (in Norwegian). Norwegian Media Authority. Retrieved 4 March 2009. [dead link]
  2. ^ a b Østbye, Helge (1984). Massemediene (in Norwegian). Oslo: Tiden. p. 24. ISBN 82-10-02375-6. 
  3. ^ Henriksen, Petter, ed. (2007). "Sarpsborg Arbeiderblad". Store norske leksikon (in Norwegian). Oslo: Kunnskapsforlaget. Retrieved 4 March 2009.