Télé Liban

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Télé Liban
Type Terrestrial & satellite television network
Country Lebanon
Availability Lebanon
Arab World
European Union
Australia
Canada
United States
Owner Lebanese Government
Official website
Official website

Télé Liban (TL) (Arabic: تلفزيون لبنان‎) is the first Lebanese public television network, owned by the Lebanese government.

History[edit]

Télé Liban was originally launched in 1959 by General Sleiman Nawfal with the aid of France.[1][2] It was merged with two privately owned stations, CLT and Télé Orient, in November 1976.[3]

TL is the current Lebanese member of the European Broadcasting Union (EBU).[1]

Administration[edit]

The chair of the channel is appointed by the Lebanese cabinet. Jean Claude Boulos and Ibrahim Khoury were former presidents of the channel during the 1990s.[4] As of 2014 Talal Makdessi is the president of the channel.[2]

Availability[edit]

As of 2012, Télé Liban became available for viewers in North and South America through over-the-top technology on myTV.[5]

References[edit]

  1. ^ a b "Tele Liban". Tele Liban. Retrieved 22 October 2012. 
  2. ^ a b "Lebanese media coverage of oil and gas sector". SKeyes. August 2014. Retrieved 16 September 2014. 
  3. ^ Harb, Zahera. Channel of Resistance in Lebanon: Liberation Propaganda, page 97
  4. ^ "Lahoud implores Tele-Liban to prioritize satellite broadcasting". The Daily Star. 30 April 1999. Retrieved 22 October 2012. 
  5. ^ Channels List My TV.