Talk:350.org

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject Environment / Climate change  (Rated B-class)
WikiProject icon This environment-related article is part of the WikiProject Environment to improve Wikipedia's coverage of the environment. The aim is to write neutral and well-referenced articles on environment-related topics, as well as to ensure that environment articles are properly categorized.
Read Wikipedia:Contributing FAQ and leave any messages at the project talk page.
B-Class article B  This article has been rated as B-Class on the project's quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by the Climate change task force.
 
WikiProject Organizations  
WikiProject icon This article is within the scope of the WikiProject Organizations. If you would like to participate please visit the project page, where you can join the project and see a list of open tasks.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's importance scale.
 

resource[edit]

Capitalism vs. the Climate November 9, 2011 by Naomi Klein. This article appeared in the November 28, 2011 edition of The Nation. Excerpt below

And then there is the historic movement against the Keystone XL pipeline, which this fall has decisively yanked the climate movement out of the lobbyists’ offices and into the streets (and jail cells). Anti-Keystone campaigners have noted that anyone concerned about the corporate takeover of democracy need look no further than the corrupt process that led the State Department to conclude that a pipeline carrying dirty tar sands oil across some of the most sensitive land in the country would have “limited adverse environmental impacts.” As 350.org’s Phil Aroneanu put it, “If Wall Street is occupying President Obama’s State Department and the halls of Congress, it’s time for the people to Occupy Wall Street.”

141.218.36.43 (talk) 22:41, 27 November 2011 (UTC)

Is there a Phil Aroneanu wp article? 99.181.134.134 (talk) 06:05, 29 November 2011 (UTC)

?[edit]

Although the Haaretz article cited in footnote 21 refers to James Hansen as the author of the book Climate Code Red, that book was written by David Spratt (full title CLIMATE CODE RED: THE CASE FOR EMERGENCY ACTION, published by SCRIBE PUBLICATIONS, Melbourne, Australia in 2008). In his 2010 book "Eaarth--Making Life On a Tough New Planet" (spelled with two "a"s deliberately) McKibben describes (pp 206ff) the origins of the 350 movement and refers to "James Hansen's NASA report setting 350 parts per million carbon dioxide as the maximum atmospheric concentration compatible with maintaining the planet..." but does not cite Climate Code Red.Umbrete1066 (talk) 05:48, 1 December 2011 (UTC)

Haaretz and Climate Code Red: The Case for Emergency Action ? 99.181.136.135 (talk) 15:53, 6 December 2011 (UTC)

List of messengers.[edit]

Is there any support for the presence of any particular messengers in this article? — Arthur Rubin (talk) 06:53, 13 May 2012 (UTC)

The anon asserts that there is support, because the list of 4 or 5 has been there for about a year; however, I believe there was a consensus that there should be no specific messengers listed unless an external reliable source considered it notable. — Arthur Rubin (talk) 07:00, 13 May 2012 (UTC)
So you didn't find a "historical precedent" of lack-of-consensus ... so you are attempting to make-up one now? 99.181.140.141 (talk) 08:48, 13 May 2012 (UTC)

Possible error, re: authorship[edit]

"Later, the continued melting of the polar cap pushed him into starting 350.org, based on Hansen's 2007 book Climate Code Red."

I am pretty sure "Storms of My Grandchildren" is James Hansen's only book.

On Amazon, there is a book entitled: "Climate Code Red: The Case for Emergency Action" by David Spratt and Philip Sutton.

The linked interview (http://www.haaretz.com/350-and-counting-1.8057) does attribute the book to Hansen, but I think it is incorrect.

--Ilnyckyj (talk) 19:43, 13 July 2012 (UTC)

Indeed. I find nothing to back up the claim in Haaretz and there has been no reply to this objection since July 2012. I have changed to what seems a safe statement. Peter Gulutzan (talk) 23:17, 26 March 2013 (UTC)