Talk:Chuckle Brothers

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject Comedy  
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Comedy, a collaborative effort to improve the coverage of comedy on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's importance scale.
WikiProject Yorkshire (Rated C-class, Mid-importance)
WikiProject icon Chuckle Brothers is within the scope of WikiProject Yorkshire, an attempt to build a comprehensive and detailed guide to Yorkshire on Wikipedia. If you would like to participate, you can visit the project page, where you can join the project, see a list of open tasks, and join in discussions on the project's talk page.
C-Class article C  This article has been rated as C-Class on the project's quality scale.
 Mid  This article has been rated as Mid-importance on the project's importance scale.

Steven Vu[edit]

One of the most famous episodes, in which there is a special guest appearance by the legendary Steven Vu, the Brothers get up to some extraordinarily hilarious japes, including creating a yearbook with many hilarious consequences and errors.

Steven Vu isn't in the wikipedia, so hardly legendary. We don't have yearbooks in the UK either. Jackliddle 19:14, 11 Apr 2005 (UTC)
Since when did inclusion in the wikipedia become a requirement for legendary status? And yearbooks, though they are a predominantly American creation, are more and more common here. So get with the times. I've seen the episode concerned, and it is hilarious. Vu is a wonderfully skilled actor.
If he's so legendary, why don't you start a page about him? Some of us haven't a clue who he is. Also, who is "Richard Tyrone Jones", other than "a Chuckle expert". Or is that all he is? In other words, some fan. Is it usual practice to quote otherwise unnoteworthy fans on Wikipedia? — TheJames 20:19, 3 September 2006 (UTC)
Because it's unadulterated vandalism.

The Weakest Link[edit]

When did they first Appear on the Weakest Link? Because it says it was first shown in May 2007, and repeated in December 2006. This can't be right! One of the dates has to be wrong. I had a look at the IMDB and found a couple version of the Weakest link in 2007, but the C brothers weren't listed. No other Couple versions of the Weakest Link came up in Google. Can anyone come up with better references? --Benten10X (talk) 19:32, 29 November 2009 (UTC)


Re-entered text incorrectly suggested as "vandalism"

Nice try. Removed it again. BillyH 01:39, 18 November 2005 (UTC)
Could you explain why you think it is vandalism. I spent 5 minutes today and whilst I could not find a first hand source I did find


Which all discuss an article in the Sun newspaper.

Jackliddle 16:59, 18 November 2005 (UTC)

From The Sun article, and I quote (bolding the relevant bits):
"Despite its mass popularity, many people hold negative views of the paper. They accuse it of being coarse and unprofessional; its journalistic style of being sensationalist, designed to appeal to the lowest common denominator and "dumb down" public discourse; and its editors and staff of being willing to print stories based on tenuous evidence, and to manipulate the news and even fabricate stories for partisan reasons."
I admit that at first I thought the anon was a vandal, but seeing as this was reported in none of the other papers, I think it's safe to say that the story is untrue. BillyH 17:26, 18 November 2005 (UTC)
The current version is better, but I'm still not sure about the 'scandal' thing. It wasn't much of a scandal if it was only reported by one newspaper. BillyH 22:53, 18 November 2005 (UTC)
The original edit never mentioned The Sun so cannot have had anything to do with you deleting it without checking it out? Calling contributors vandals just because you've have never heard of the matter in question is pretty poor behaviour for anyone, for an admin its inexcusable. Jackliddle 15:26, 20 November 2005 (UTC)
To be fair, though, this page is vandalised quite a bit. The edit looked like a typical vandal edit to me, and, while I still think the actual story is cobblers, I apologise. BillyH 15:38, 20 November 2005 (UTC)

I win! :)

Original Sun article[edit]

I went searching and found this link:,,2-2005192809,00.html Unfortunately the article has expired and the wayback machine seems to have skipped that one. HTH HAND —Phil | Talk 08:11, 24 November 2005 (UTC)

I found a copy of the article on a forum. I then copied a segment of the text and googled it, which showed a few other posts with the same text (some with the title "What a dirty Chuckle"). Not "authoritative" sources, but they do seem to corroborate each other --Joshtek 18:03, 28 March 2006 (UTC)

Regarding Inclusion[edit]

The threshold for inclusion here is "verifibility not truth" so although the story may very well be bullshit, the fact it was written in a major newspaper means it's still worthy of inclusion; to ommit it based on your personal opinion of The Sun would be POV and OR. If the facts are still debated however, you can word it so that the article states that the incident was reported in The Sun, rather than stating it purely as fact. If any sources can be found debunking the story then those can be included to balance the article. - 22:16, 25 November 2006 (UTC)

The verifiability policy says, "Articles should contain only material that has been published by reliable sources." Please read our guideline on what constitutes a reliable source. If the Sun has a reputation of being unreliable, then we cannot use it as a source. -- Donald Albury 23:02, 25 November 2006 (UTC)
If NO other sources run with this story, and there's no other way of verifying the story, I really don't think the Sun is a reliable source on its own. They have frequently ended up in court for telling fibs about celebrities, and have very little interest in publishing stories representative of the truth. The Sun is more of an entertainment magazine than a real journalism-based newspaper, and several ex-editors have admitted as much. The fact that their most famous regular feature is the soft porn photo on page 3 gives you an idea of the level they're operating at.


According to the About Us page on the offical tour website, they are called Paul and Barry Elliot. --RedboXen 13:33, 18 January 2006 (UTC)


Can anyone find something official about Barry Chuckles supposed death? Jackliddle 14:33, 25 February 2006 (UTC)

It was first added to the page on the 9th, following which both brothers have appeared in the CBBC Channel studio, and on BBC Look East. Obviously untrue. BillyH 15:51, 25 February 2006 (UTC)
This is a recurring hoax. Some people are mistakenly still under the impression that "One of the Chuckle Brothers died". I think it should be listed on the main page under the sub-heading 'hoax' so that people can assure themselves it is just that. Does anyone have a legitimate reference to back up what we know to be true?GrantRS (talk) 14:19, 7 January 2010 (UTC)

Train Name[edit]

I have it on very good authority from a friend at Serco Rail that a unit will be named after the bro's, but, have it your way... (It will not be a nameplate, merely a vinyl wrap) —The preceding unsigned comment was added by (talk) 20:46, 13 January 2007 (UTC). Edit: My apologiesd, it appeared that it had been removed. very odd. Incidently, there IS a Class 156 page on Wikipedia, so why isn't the link working from the CB page??

This was vandelised (train turned to 'pony', possibly by an agrevieved Northern Rail customer) but then competely removed. I have reinstated the original statement.

I have looked for anything that would corroborate this claim but can find vitually nothing. Saying the you have it on "very good authority from a friend at Serco Rail" on the talk page is not the same as what you have written in the article, "In 2007, Serco Rail announced that in March their Northern Rail franchise will name a DMU unit after the duo, in a marketing initiative named 'Local Heroes, Local Trains'." As is addressed above, the WP:V says, "Articles should contain only material that has been published by reliable sources." Not trying to be zealous, just looking for some verfication. Sláinte!-- Cafe Irlandais 22:59, 17 January 2007 (UTC)

In addition to the Death hoax, I would like to add that there were widespread rumours that Barry was in fact not brother but father to Paul Chuckle. This fraudulent claim most definitely deserves mention. — Preceding unsigned comment added by Griottetaste (talkcontribs) 02:46, 6 August 2011 (UTC)

You will need a reliable source for it to go in the article. Not some blog, facebook or similar site. Keith D (talk) 10:35, 6 August 2011 (UTC)

Real Brothers?![edit]

I sought out this page in earnest because I wanted a 'reliable' source to verify if the two were in fact real brothers rather than them being a sham and a lie.

Thank you. 17:48, 12 May 2007 (UTC)


I updated the page with information about the brothers new DVD released yesterday. I just finished watching my copy and its as funny as ever! Psychopathic J 21:48 22 May 2007 (GMT)

Show Biz Family[edit]

Please can you provide more details of the family. Do they in fact have the same parents, and do they have any siblings? -- 14:00, 4 June 2007 (UTC)

I'm also intrigued about the details of the family. Why have the other two brothers got a different surname to the Chuckles/Elliot's? Any info would be appreciated! :) Londonsista (talk) 16:05, 19 January 2008 (UTC)

Paul and Barry are the half-brothers of the other two brothers (the pattons) - they all share the same father, but paul and barry have a different mother to jimmy and the other one. I think the article should be changed to reflect this. —Preceding unsigned comment added by (talk) 01:40, 9 May 2008 (UTC)


Could someone check i got the captions right for the main picture?(Black Dalek 11:39, 9 June 2007 (UTC)).


Is the 2007 honour true? I've checked the BBC article and couldn't find anything about them on it. Also googled it, finding nothing, but is there a source anywhere? 06:27, 18 June 2007 (UTC)

Have now searched the entire PDF file of the honours list for "Elliot", "Chuckle", "Paul" and "Barry" and found nothing relevant, so will remove the honours mentions 07:16, 18 June 2007 (UTC)


Why oh why is this page so targeted for vandalism?! Some have nothing better to do it would seem. Dashwortley 21:19, 26 June 2007 (UTC)

Personally the page reads like a fanzine - even as if self written to promote the rather weak and obviously very low budget production. Their show has absolutely no educational merit, which is a travesty considering it is children's production. I came to this page for background on the production team, which seems a Mafia like family concern. I can understand why this page has problems, it's very poor, and obviously reflects the artistic output of these people. —Preceding unsigned comment added by (talk) 19:35, 20 February 2010 (UTC)

I wouldn't worry, I think it just shows how popular (after all, how much of the vandalism is really nasty?) and, much of the humour is similar to the Brothers own... Its not right, agreed, but I don't think fans should take it personally. (talk) 15:54, 8 February 2009 (UTC)

Paisley and McGuinness?[edit]

Would it be worth mentioning that NI First Minister Ian Paisley and Deputy First Minister Martin McGuinness have become widely referred to as "the Chuckle Brothers"? Maybe the recent Folks on the Hill satirical song that pointed this out could be mentioned as well. It'd be a larf. Captain Smeg 17:02, 1 December 2007 (UTC)


I've put the TV go home citation in. I must get out more. —Preceding unsigned comment added by (talkcontribs) 17:07, 20 January 2008

Chuckle Opera[edit]

Have removed the following section, as there's no citation provided.

Also in May 2008, the Chuckles announced plans for their Chuckle Opera. The main contributors and financial backers, David Gray and Chris Tidey, announced that the show would launch initially nationwide before being launched on a global stage. Demand for tickets is expected to be high and hopes are that success could rival or even eclipse that of Queen's "We Will Rock You".

If they're actually making an opera and proof can be drummed up, it can go back in. Until then, it's out. --RedHillian (talk) 23:51, 21 May 2008 (UTC)

Bargain Hunt[edit]

Removed the following uncited text as unreferenced, should refernce be forthcoming, it can go back in.

They are currently being considered as the new presenters of popular daytime show Bargain Hunt.

--RedHillian (talk) 18:41, 29 May 2008 (UTC)

Merger proposal[edit]

Propose merging Paul Chuckle and Barry Chuckle into this article as both people are known only for their involvement in the "Chuckle Brothers" act, and both articles are only stubs where the majority of the content is already in this article. robwingfield «TC» 09:18, 30 December 2008 (UTC)

I've redirected them, as the articles were unreferenced stubs, and contained no other assertion of notability (one reference had been added, but there appears to be a problem with the external site as it's showing the correct title for the news article with unrelated content). —Snigbrook 14:55, 10 February 2009 (UTC)

BBC Radio 6 15th Feb[edit]

The page was subject of a discussion at approx 11.20 am GMT on BBC Radio 6. This started a vandalism / revert edit war. Suggest temporary (quick) lock down of page until this has subsided. Nossac (talk)

under control so far but may do if it carries on! Justinc (talk) 11:52, 15 February 2009 (UTC)

Father and Son? --Multiple vandalisms.[edit]

Multiple places on the page claimed the brothers are father and son. The source used actually talks about how they are brothers. Later in the article, the same citation is used talking about their real father. Someone keeps editing it back to saying they are father and son. They are clearly not. ( SarahNeave (talk) 20:09, 5 December 2009 (UTC).

Hoaxes section[edit]

I have removed a new section on hoaxes because it was poorly referenced. The sources used were gubgwire and facebook; if someone wants the section included in the article, third-party reliable sources must be provided to support the information. Neither gubuwire nor facebook qualify I'm afraid,. Nev1 (talk) 14:55, 7 January 2010 (UTC)

Brothers' Ages[edit]

The ages given for the brothers is wrong. —Preceding unsigned comment added by Editor randy (talkcontribs) 20:45, 12 November 2010 (UTC)

The ages in the infobox are calculated from the date of birth. What is the correct information then? Keith D (talk) 23:04, 15 November 2010 (UTC)
I think this user was looking at a vandalised version of the article where the birth years were briefly changed to 1900 and 1903. January (talk) 13:41, 16 November 2010 (UTC)
I have corrected the years according to the entries in the GRO index of births. Keith D (talk) 18:43, 17 November 2010 (UTC)

Peter Sellers??[edit]

Their father was a well-known Gang Show performer whose stage name was Gene Patton; he worked with the 18-year-old Peter Sellers in 1920 in 'The No. 10 Gang' and gave performances in London, Orkney, Iceland and the Hebrides, the Far East, India and Burma.

1920?? Peter Sellers was born 8 September 1925 —Preceding unsigned comment added by (talk) 20:00, 19 November 2010 (UTC)

Thanks for pointing this out. The dates were vandalised earlier this month and while other dates got reset this one did not. It should be 1943 I have restored it to its previous value. Keith D (talk) 21:51, 19 November 2010 (UTC)

Edit request from JackTheKid, 8 August 2011[edit]

JackTheKid (talk) 15:11, 8 August 2011 (UTC)

Not done: This submission is blank. Topher385 (talk) 15:32, 8 August 2011 (UTC)