Talk:People's Daily

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
          This article is of interest to the following WikiProjects:
WikiProject China (Rated Start-class, Top-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject China, a collaborative effort to improve the coverage of China related articles on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Top  This article has been rated as Top-importance on the project's importance scale.
 
WikiProject Media  
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Media, a collaborative effort to improve the coverage of Media on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's importance scale.
 
WikiProject Websites / Computing   
WikiProject icon This article is part of WikiProject Websites, an attempt to create and link together articles about the major websites on the web. To participate, you can edit the article attached to this page, or visit the project page.
 ???  This article has not yet received a rating on the quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Computing.
 


Untitled[edit]

The part about providing direct information about the Communist Party might sound NPOV, but it is a paraphrase of the self description on its web site. The People's Daily states pretty clearly on its website that its opinions reflect those of the party, and doesn't claim to be objective or evenhanded in its coverage of the news.

---

Moved here since it is unverifiable speculation....

The credibility of the information in the People's Daily is relatively low among many Chinese.

My own personal opinion is that the People's Daily does have a distinct slant and you shouldn't expect to see well argued defenses of the free Tibet movement there. On the other hand, the lack of objectivity in the People's Daily isn't that much worse than Fox News.

But there is a link to both the Chinese and English versions and you can judge for yourself.

-- User:Roadrunner

Discrepancy in the date of founding[edit]

The article states it was founded in 1946, the infobox states 1948. Which is correct? VenomousConcept (talk) 17:49, 10 October 2013 (UTC)