Talk:Rolling Stone (Uganda)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
          This article is of interest to the following WikiProjects:
WikiProject Africa / Uganda (Rated B-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Africa, a collaborative effort to improve the coverage of Africa on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
B-Class article B  This article has been rated as B-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Uganda (marked as Low-importance).
 
WikiProject Journalism (Rated B-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Journalism, a collaborative effort to improve the coverage of Journalism on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
B-Class article B  This article has been rated as B-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
 
WikiProject Magazines (Rated B-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Magazines, a collaborative effort to improve the coverage of magazines on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
B-Class article B  This article has been rated as B-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
 
See WikiProject Magazines' writing guide for tips on how to improve this article.
WikiProject LGBT studies (Rated B-class)
WikiProject icon This article is of interest to WikiProject LGBT studies, which tries to ensure comprehensive and factual coverage of all LGBT-related issues on Wikipedia. For more information, or to get involved, please visit the project page or contribute to the discussion.
B-Class article B  This article has been rated as B-Class on the project's quality scale.
 

BRD: Uganda gay rights activist David Kato killed[edit]

Hi 130.115.91.47 and Shadowjams,

130.115.91.47, you boldly added the following text:

On January 27th, 2011, gay rights activist David Kato was murdered.<ref name=BBC>"Uganda gay rights activist David Kato killed",27 January 2011, BBC news</ref>. Kato was one of the people who had complained about Rolling Stone's article, leading to a judge ordering Rolling Stone to stop publishing the photographs.

Shadowjams, you reverted this addition.

The next step in the Wikipedia:BOLD, revert, discuss cycle is to discuss the addition.

My comments about the text:

  • WP:V and WP:NOR: It is verifiable and not original research because it comes from a reliable source, the BBC.
  • It is an accurate summary of the BBC news article.
  • It is relevant to this article.
  • WP:NPOV: I suggest that it is written from a neutral point of view.

I recommend that we add the text to the article, possibly with one or two changes:

On January 27th, 2011, gay rights activist David Kato was murdered.<ref name=BBC_Kato>"Uganda gay rights activist David Kato killed",27 January 2011, BBC news</ref> Kato was one of the people who had complained about Rolling Stone's article, leading to a judge ordering Rolling Stone to stop publishing the photographs.

(Remove extra period. Change name of reference so that it does not conflict with future additions.)

--Kevinkor2 (talk) 14:23, 27 January 2011 (UTC)


its time to add the kato murder to this page. also - he was named and his photo was used in the article in question. its not enough to say he complained about it. he was targeted by it. —Preceding unsigned comment added by 173.162.130.98 (talk) 01:39, 28 January 2011 (UTC)

Shut down?[edit]

Hi,

What sources do we have that say Rolling Stone of Uganda has been ordered to shut down?

The relevant paragraph is

On November 2, 2010, following a second published edition listing alleged homosexuals, the Ugandan High Court ordered the newspaper to stop publishing the identities of Ugandan gay people, shut down, and pay 1.5 million Ugandan shillings plus court costs to each of the plaintiffs.<ref name="hrf">Court Affirms Rights of Ugandan Gays</ref> The ruling followed a petition from Sexual Minorities Uganda, a gay rights organization.<ref name=Reuters110210>"Uganda court orders anti-gay paper to shut", Reuters, November 2, 2010</ref><ref name=CNN110210>"Judge orders Ugandan paper to stop publishing 'gay lists'", CNN International, November 2, 2010</ref> The ruling said that these lists, and the accompanying incitation to violence, threatened the subjects' "fundamental rights and freedoms," attacked their right to human dignity, and violated their constitutional right to privacy.

Three references:

  • hrf
The offical parties in the case were Kasha Jacqueline, Pepe Onziema & David Kato v. Giles Muhame and The Rolling Stone Publications Ltd.
Note: previous section in talk reported that David Kato was murdered.
relevant paragraph:
In terms of the relief sought by the applicants, court issued a permanent injunction preventing The Rolling Stone and their managing editor, Mr. Giles Muhame, from ‘any further publications of the identities of the persons and homes of the applicants and homosexuals generally.’ The injunction thus provides broad protection to other Ugandans who are, or who are perceived to be homosexual, and the ruling provides an important precedent should any other media attempt to publish similar information. The court further awarded UGX. 1,500,000/= to each of the applicants, as well as ordering that the applicant shall recover their costs from the respondents.
The permanent injunction does not shut down The Rolling Stone.
  • Reuters110210
The title of this article given in the reference is "Uganda court orders anti-gay paper to shut".
The actual title of the article is "Uganda court orders anti-gay paper to shut: group".
The ": group" at the name of the title is important, because with it, Reuters is not speaking itself, but quoting another group.
The group that it is quoting is part of the first two paragraphs: (Bold added by me.)
A Ugandan newspaper that published names and pictures of what it said were homosexuals in Uganda and called on authorities to hang them has been ordered to cease publishing, a gay rights leader said on Monday.
Frank Mugisha, chairman of the Sexual Minorities Uganda (SMU), said his group had petitioned the high court to order Rolling Stone to stop work because it was exposing innocent people to discrimination, ridicule, intimidation and possible violence.
Reuters is a reliable source: It accurately quoted Frank Mugisha. But Frank Mugisha might be fallable: he might have misunderstood the temporary injunction as to stop publishing entirely, where it was actually to stop publishing the names, addresses, and photos.
  • CNN110210
Relevant paragraphs:
In the temporary injunction issued Monday, Justice Musoke Kibuuka ordered Rolling Stone from further publication of names or pictures of anyone "perceived by the respondents to be gay, lesbian, or homosexual in general." ...
"We will abide by the ruling and will not contest it. We were told we cannot publish any information that can lead to identification of homosexuals," [Giles Muhame, the tabloid's managing editor] said. "Meantime, we shall continue condemning homosexuality, without publishing pictures."
This further shows that Gile Muhame believed the temporary injunction was to stop identifying homosexuals. He plans to continue publishing articles condemning homonsexuality.

Any other references?

--Kevinkor2 (talk) 06:51, 28 January 2011 (UTC)

This article [1] refers to the paper as 'defunct'. --Auric 15:31, 16 November 2012 (UTC)

Merger proposal[edit]

I nominate for the Giles Muhame to be merged into this one. Both articles appear to share a great deal of content. To the extent that the Giles Muhame article is very light on biographical elements, thus perhaps demonstrating that he has little notability beyond his custodianship of the tabloid, I feel it would be better if there was one article only. --Ohconfucius ¡digame! 04:14, 1 August 2011 (UTC)

I agree with this completely. Since there has been no objection, I will try to merge these two articles. – Quadell (talk) 20:35, 9 August 2011 (UTC)
Done. – Quadell (talk) 20:58, 9 August 2011 (UTC)