Talk:Television in South Africa

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject South Africa (Rated Start-class, High-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject South Africa, a collaborative effort to improve the coverage of South Africa on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 High  This article has been rated as High-importance on the project's importance scale.
 
WikiProject Television (Rated Start-class, High-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Television, a collaborative effort to improve the coverage of television on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 High  This article has been rated as High-importance on the project's importance scale.
 

From the article: The availability of US programming was partly the result of a co-operative venture with Universal Studios in 1980 where an episode of 'Knight Rider' was filmed in the Namib desert in South West Africa (today Namibia), and local acting talent was involved in the filming.

The year must be wrong; Knight Rider did not debut in the US, and most likely was not filmed, until 1982. --Metropolitan90 08:07, 12 November 2005 (UTC)

Unsourced material removed by me at 07:22, 25 April 2013‎. Alan G. Archer (talk) 19:14, 25 April 2013 (UTC)

Interster[edit]

At present one-fifth of the article about South African television is a detailed description of the 1970s Afrikaans-language kids' TV puppet show Interster. I'm inclined to make this section into its own article - any thoughts? Humansdorpie 10:19, 16 March 2006 (UTC)

Yeah, I'd agree that it would probably be notable enough to warrant its own article. dewet| 11:13, 16 March 2006 (UTC)

Vivid[edit]

There's no mention at all of Sentech's satellite service, Vivid. See www.sentech.co.za Roger 19:53, 9 November 2007 (UTC)

Info boxes?[edit]

Could someone please make info boxes for the channels...etv has one, don't seen why the other channels can't have one- at least the terrestrial channels. —Preceding unsigned comment added by Toca (talkcontribs) 10:05, 11 January 2009 (UTC)

Languages[edit]

The article first says that there was initially an even split between English and Afrikaans, but then says this:

  • In 1996, two years after the ANC came to power, the SABC reorganised its three TV channels, so as to be more representative of different language groups. This resulted in the downgrading of Afrikaans' status by reducing its airtime, a move that angered many Afrikaans speakers.

How can downgrading Afrikaans from equality with English be "more representative of different language groups", since the Afrikaans-speaking group is larger than the English-speaking one?

This seems more like a step in favor of elevating English to higher status despite its lesser representation. The article seems to criticize the Afrikaans-speakers since a move it praises as having increased representativity is said to have angered them.67.150.245.207 (talk) 13:50, 23 February 2009 (UTC)

number of televisions[edit]

I have read somewhere that 1/1,000 people in Africa possess a television set. Has anyone a source confirming that claim? Twipley (talk) 00:03, 5 May 2009 (UTC)

List of all Free-to-Air satelite services in South Africa[edit]

This page does not contain a complete list of all the free to air satellite services in South Africa. There is a need to:

  • a) List all the satellites available to South Africa.
  • b) The location of the satellites.
  • c) TV and Radio channels available on these satellites.
  • d) The decoders required to view these channels.
  • e) The size of the dish required to make use of these satellites.

—Preceding unsigned comment added by 41.145.24.184 (talkcontribs) 16:24, 27 April 2010 (UTC)


Famous "devil's own box" quote attributed to Dutch Reformed Church[edit]

I needed the original for some research, so I checked the source cited: "Sunday Times, 8 January 2007, From devil’s box to diversity: 30 years of SABC television" at http://mybroadband.co.za/nephp/?m=show&id=5299 Here's the quote in full text: "Before its introduction into this country, television was regarded as the devil’s own box, for disseminating communism and immorality — even if, their treasonable hormones running riot , dominees of the Dutch Reformed Church (known in my time as the National Party at prayer) broke the Immorality Act with gleeful impunity and without assistance from television." Mbulelo Vizikhungo Mzamane lambasts DRC (/NP) immorality but does not attribute this statement to it. In fact Mzamane does not attribute it to anybody but his own direct recollections from the mindset of the period. It may as well be true but there's neither evidence nor claim thereto. The original article by Mzamane is better linked here: http://www.timeslive.co.za/sundaytimes/article85211.ece/From-devils-box-to-diversity---30-years-of-SABC-television This misquote is now itself copied verbatim from Wikipedia all over the web. If there's a direct quote of the Kerke it should be found. I alerted both the NR Kerke and Prof. Mzamane and will feed back here. Spamhog (talk) 20:30, 19 July 2010 (UTC)