Talk:The Hindu

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
          This article is of interest to the following WikiProjects:
WikiProject India / Tamil Nadu / Chennai (Rated Start-class, Mid-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject India, which aims to improve Wikipedia's coverage of India-related topics. If you would like to participate, please visit the project page.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Mid  This article has been rated as Mid-importance on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Tamil Nadu (marked as Top-importance).
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Chennai (marked as High-importance).
 
Note icon
This article was last assessed in April 2012.
WikiProject Journalism (Rated Start-class, Mid-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Journalism, a collaborative effort to improve the coverage of Journalism on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Mid  This article has been rated as Mid-importance on the project's importance scale.
 
edit·history·watch·refresh Stock post message.svg To-do list for The Hindu:

(Thanks for your help, any assistance will be appreciated!)

  • Fill up gaps in history
  • Edit the section on Editorial stances, to include more significant/historic editorials
  • Reorganize the article: at present several anomalies in dates, ordering of events etc.
  • Improve the criticism section
  • Give info on "firsts" by hindu
  • More info on technological advances pioneered by paper
  • Recent history: redesign/editotial policy/reader's editor appointment etc.

Sri Lanka Rathna?[edit]

Removed reference to N Ram being awarded Sri Lanka Rathna from Controversies section. I couldn't find any reference to a Sri Lanka Ratnam award, let alone N Ram being awarded the same. — Preceding unsigned comment added by 122.161.56.27 (talk) 04:01, 16 April 2012 (UTC)

Removal of citation links[edit]

A number of citation links that described the history of the newspaper, at significant points of its existence, had been removed in an edit, citing WP:SPAM.

The article is about a newspaper. Most of the citations would tend to be from news sources, or from mainstream literature. These links cannot be considered spam, I feel.

Besides, If Iam correct, wiki links are of the rel:nofollow markup. I don't see a genuine problem.

Please discuss on the discussion ( talk ) page, before deleting a significant chink of the article.

Abhishekupadhya (talk) 15:42, 10 October 2008 (UTC)

Criticisms[edit]

The following paragraphe entitled "Criticisms" have been removed on claim it is "POV pushing not backed up by reliable sources". The sources are : www.friendsoftibet.org (Friends of Tibet association), article by Jamyang Norbu, article by nl:Tenzin Sonam in Himal Southasian. Any comments on the sources? --Rédacteur Tibet (talk) 09:08, 18 July 2009 (UTC)

" The Friends of Tibet has criticized The Hindu by launching a "Save The Hindu" campaign alleging pro-China stances of The Hindu under its communist editor-in-chief Narasimhan Ram. The group's main arguments are that The Hindu is perhaps one of the only mainstream newspapers anywhere in the world to source news articles from Xinhua, China's state-run news agency, and print them verbatim[1]. The group also takes issue with The Hindu Editor-in-Chief N. Ram's description of the Dalai Lama, Nobel Peace Prize Recipient and spiritual leader of the Tibetan people, as a man having a "separatist and backward looking agenda."[2] Jamyang Norbu describes N. Ram as an "Indian propagandist for China".[3] According to the Tibetan filmmaker and writer Tenzin Sonam, journalists of The Hindu received directives not to write critically about Tibet, the Dalai Lama or Falun Gong.[4]

The Hindu's stance has spurred opinion blogs to keep track of what they consider to be a pro-Chinese bias of The Hindu, one of which concentrated on The Hindu's reporting in response to the 2008 Tibetan unrest to be characteristic of its pro-China bias[5]"

First of all www.friendsoftibet.org cannot be treated as an independent and reliable source when discussing on the Hindu's stance on Tibet. Secondly, it is not justified having a whole section of criticisms solely on the Hindu's stance on Tibet that is based on an article supposed to be published by the Hindu. If you can show that the Hindu has been consistently publishing article related to Tibet, it may be justified to include Hindu's viewpoint in the article. But I cannot see any such thing here (I have been reading the Hindu for past 25 years). Finally, blogs are never considered to be reliable sources.Salih (talk) 11:11, 18 July 2009 (UTC)
Ok, but apparently, it is not only www.friendsoftibet.org and a blog, but also Jamyang Norbu and nl:Tenzin Sonam in Himal Southasian at least (see also here : [1]). Then, concerning blogs, there are several others such as : [2]. Therefore, I do not think it is a good idea to suppress all these informations. To respond to your request about the articles in The Hindu, the issue is not new, back in 2000 (at least) : TIBET - A REALITY CHECK, and some responses from the readers [3]. I will come up with a proposition later. --Rédacteur Tibet (talk) 01:06, 23 July 2009 (UTC)
I have added some actual criticism from groups like the South Asia Analysis Group and prominent analysts like David Jeyaraj. Redacteur's work may or may not meet RS, I'll reserve judgment on that, but removing all criticism from the page smacks of censorship.Pectoretalk 23:10, 21 August 2009 (UTC)

The Hindu is a Left leaning newspaper and it is evident from its articles and references[6]. Who is removing this information? — Preceding unsigned comment added by 2001:4490:D660:0:0:0:0:B07 (talk) 09:51, 19 July 2013 (UTC)

the hindu features[edit]

The following discussion is closed. Please do not modify it. Subsequent comments should be made on the appropriate discussion page. No further edits should be made to this discussion.

  • Yes check.svg Done: The hindu features - merged and Education Plus - redirected as content already covered in this page.
  • X mark.svg Not done: NXg - no content worth merging, but will result in a need for another hat note because of the redirect, so this will be taken to AfD.

Mergers[edit]

All of the proposed mergers need to be done, none of those subarticles are notable enough for their own page. -Falcon8765 (talk) 21:57, 28 July 2009 (UTC)

  • Merge the supplement certainly. Johnbod (talk) 22:50, 28 July 2009 (UTC)
  • Merge but selectively, to the supplements section. Not all content on the Friday features article is required. -SpacemanSpiffCalvinHobbes 06:35, 30 July 2009 (UTC)
  • Merge Too late for a vote? Merge both, since the main article is very bare. Amog | Talkcontribs 07:35, 7 August 2009 (UTC)


Closing this merge discussion now. -SpacemanSpiffCalvinHobbes 18:38, 9 August 2009 (UTC)


The discussion above is closed. Please do not modify it. Subsequent comments should be made on the appropriate discussion page. No further edits should be made to this discussion.


list of managing directors changed to partial list of directors[edit]

I have changed the list of Managing Directors to Partial list of directors. For instance, it is unlikely that the paper had a "managing director" before 1905, because of ownership pattern. Also, N. Ram is editor-in-chief of the publications of the company and N. Murali is the managing director. N. Murali's predecessor was S. Rangarajan. Journman, 18.29 hrs, sept 2, 2009. —Preceding unsigned comment added by Journman (talkcontribs) 13:00, 2 September 2009 (UTC)

Invisible section[edit]

Under the section "Partial list of Directors", there is an invisible section entitled "reviews". Anybody know why it's invisible? Lord Spongefrog, (I am the Czar of all Russias!) 12:34, 12 September 2009 (UTC)

Pro-Chinese stance[edit]

Regarding the pro-Chinese stance, this description of a minor Chinese-Indian diplomatic incident (compare, for example, to the Times of India article on the same incident) may shed some light... -- megA (talk)

Can any paper be given "The Independent" title[edit]

Uncited[edit]

Removed uncited claims and review which gives The Hindu itself as a source and the link not working based on reviews in 1965 — Preceding unsigned comment added by Tintin456 (talkcontribs) 08:22, 12 April 2013 (UTC)

Ownership and 'the family'[edit]

The current ownership of the paper should be described. Also there are references early in the text to 'younger members of the family' and other references to family kinship on the managing board or senior staff, this should be placed in suitable context. Imc (talk) 08:46, 17 January 2014 (UTC)

History from the paper 1895 to 1980+[edit]

Can anyone fill in the history of this paper for this time period? Maybe divide up the history into subsection dealing with different editors and/or major editorial policy shifts? -- 14.97.222.211 (talk) 22:45, 2 April 2014 (UTC)

  1. ^ "What's Wrong with The Hindu?, Save The Hindu". Retrieved 2009-06-26. 
  2. ^ "What's Wrong with The Hindu?, Save The Hindu". Retrieved 2009-06-26. 
  3. ^ "Running-Dog Propagandists - Jamyang Norbu". Retrieved 2009-07-18. 
  4. ^ [www.himalmag.com/China’s-India-PR-guy_nw2379.html "China’s India PR guy"] Check |url= scheme (help). Retrieved 2009-07-18.  or [4]
  5. ^ "Fwd: The Chindu on the March 2008 Tibet Uprising, The Chindu: Chennai-Based Chinese National Newspaper". 2008-03-15. Retrieved 2009-06-26. 
  6. ^ http://www.thesundayindian.com/en/story/the-hindu-in-a-change-vortex/81/15844/