Talk:The News & Observer

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject United States / North Carolina (Rated Start-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject United States, a collaborative effort to improve the coverage of topics relating to the United States of America on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the ongoing discussions.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject North Carolina (marked as Mid-importance).
 
WikiProject Journalism (Rated Start-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Journalism, a collaborative effort to improve the coverage of Journalism on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
 

Dubious statements[edit]

I have some doubt about the following:

  • "It started one of the first internet service providers in the nation, nando.net," and "In 1994, the paper created NandO.net, one of the first online service providers."
  • "The Daniels family hired Claude Sitton, who had been a correspondant for The New York Times and later its editor."
  • "A year later, the Mini Page children's supplement was created and published." Maurreen 06:59, 27 Jan 2005 (UTC)

Hey Maurreen,

Most of that infortmation comes from the News & Observer's history page, [[1]]. The NandO.net quote is as follows:

"March 1, 1994 The News & Observer creates NandO.net, one of the nation’s first online service providers, and begins publishing the NandO Times electronic newspaper."

You're right about Sitton -- he was the national editor of the Times, not the editor. The history page also has information on that.

The Mini Page info, I think, is mentioned on the history page, but I wrote that from memory, so it may be faulty. But thanks! --The PNM 07:08, 27 Jan 2005 (UTC)

OK, thanks, you're right about the Mini page. I will attribute the Nando statement. Maurreen 07:23, 27 Jan 2005 (UTC)

Duke Lacrosse Scandal[edit]

The N & O was one of the most ardent supporters of Nifong and the Duke faculty until the innocent announcement came from the AG. This should really be present. —Preceding unsigned comment added by HoundofBaskersville (talkcontribs) 05:15, 2 May 2008 (UTC)

Typical PR with dubious sources[edit]

Check out the link posted for the Pope House Museum reference. It leads to a "parking place" provided "free" by the Go-man site. No info on the Pope Museum. How can this be a reference in support of anything? Who/what is the Pope museum foundation?

What does belonging to the new owner mean politically? Isn't that relevant too?

Idealist707 (talk) 22:25, 9 November 2011 (UTC) .

"Controversies"[edit]

I removed that entire section. The first claim significantly misrepresented the apology issued in the given source. The second took primary sources and then created a narrative around them, which is original research. If someone wants to criticize this (or any other) company, it needs to be done correctly. As it stood that was POV pushing at best. §FreeRangeFrogcroak 23:34, 5 March 2013 (UTC)