Tehran Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Tehran Times
Tehran Times.jpg
Type Daily newspaper
Founded 1979; 35 years ago (1979)
Headquarters Tehran, Iran
Official website www.tehrantimes.com

Tehran Times began in 1979 as a foreign-language newspaper to air the voice of the Islamic Revolution. The policy that the newspaper has been following has been based on the guideline set by Ayatollah Mohammad Hossein Beheshti who said: "Tehran Times is not state-owned newspaper (Tehran Times is not the newspaper of government), rather it must be the voice of the Islamic Revolution and the oppressed people in the world.” (Tehran Times must be the voice of the Islamic Revolution and the oppressed people in the world.)[1] Since the beginning of Iranian calendar year 1390 (21 March 2011) all the newspaper’s pages are printed in color. Some Americans are contributors supportive of Iran, such as conservative Paul Craig Roberts. The paper lauded American Leuren Moret's efforts on radiation as a "crusade"[2]

In 2002, Tehran Times established a news agency which later came to be known as the Mehr News Agency (MNA). Now, Tehran Times and the MNA are run by a single management system with MNA staff triple that of Tehran Times. MNA is one of the outlets for the Ministry of Intelligence and National Security (Iran) which dissident groups have been charged of planting false stories in the media[3]

The management system has decided to expand the activities of the newspaper by publishing it in some foreign countries. For example, efforts has been started to publish 2000 print versions of the newspaper in Malaysia in the second half of Iranian calendar year 1390 (which ended on 19 March 2012).

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]