Television in Austria

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Television in Austria was introduced in 1956. The country uses the PAL Color System for Analog television, and DVB-T for Digital Terrestrial Television. In Austria, Broadcasting of Analog Television was completely shut down on June 7, 2011.

Austrian television was monopolized by government-owned television stations until 1996. The first private television station in Austria is ATV.

List of channels[edit]

Public

Commercial

Non-Commercial

  • Okto
  • FS1
  • dorf

Affiliates of German TV Channels

Local

  • Salzburg TV
  • LT1
  • Inn-TV
  • Steiermark 1
  • P3TV


Pay TV

Most-viewed channels[edit]

Source: Arbeitsgemeinschaft TELETEST (July 2013)[1]

Position Channel Group Share of total viewing (%)
1 ORF 2 ORF 21.2%
2 ORF 1 ORF 10.1%
3 Sat.1 ProSiebenSat.1 Media 5.9%
4 ProSieben ProSiebenSat.1 Media 5.5%
5 RTL RTL Group 5.4%
6 ZDF German Government 4.6%
7 VOX RTL Group 3.9%
8 Das Erste ARD 3.6%
9 Puls 4 ProSiebenSat.1 Media 3.5%
10 ATV Tele München Gruppe 3.4%

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Marktanteile Sender monatlich". Arbeitsgemeinschaft TELETEST (AGTT). Retrieved 6 August 2013.