Television in Bahrain

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Television in Bahrain began in 1973, broadcasting five-hours per day.[1] There are seven free-to-air channels, four of which are privately owned. The country's public service broadcaster, Bahrain Radio and Television Corporation, broadcasts the popular Channel 44; around 35-40% of its output is locally produced.[2]

Bahrain historically hosted a number of pan-Arab broadcasters, such as Orbit before the OSN merger, and the MBC2 channel. It also hosts the Alarab News Channel channel funded by Prince Al-Waleed bin Talal that covers political, economic and social issues related to the Arab region.[2]

Free satellite is the dominant television platform, representing 51% of Bahraini households. The country has a relatively high pay-TV penetration, estimated at 51% in 2011. The three main pay-TV operators are OSN, ART and Al Jazeera Sports.[2]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Barrie Gunter; Roger Dickinson (6 June 2013). News Media in the Arab World: A Study of 10 Arab and Muslim Countries. A&C Black. p. 33. ISBN 1-4411-0239-6. Retrieved 8 February 2014. 
  2. ^ a b c "Arab Media Outlook 2011-2015". 2012. pp. 176–177.