Television in Kyrgyzstan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Television in Kyrgyzstan was introduced in 1958, when Kyrgyzstan was still known as the Kirghiz SSR. KTR launched that year and broadcast in Russian language.[1][2]

List of channels[edit]

This is a list of television channels that broadcast in Kyrgyzstan.

State-owned[edit]

Name Owner Established
KTR Kyrgyz Television (state-owned) 1958
Balastan Kyrgyz Television (state-owned) 2013

Private[edit]

Name Owner Established
Kanal 5  ? 2006
KOORT  ?  ?
NTS (НТС)  ?  ?
NBT  ?  ?

Regional

Name Owner Established
Piramida  ?  ?
Osh TV  ?  ?
Osh3000 TV  ?  ?
Ecological Youth TV (EYTV)  ?  ?
Independent Bishkek TV  ?  ?
Mezon TV  ?  ?

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ German TV-report "Zapping International" - arte 2008
  2. ^ BBC News - Kyrgyzstan country profile

External links[edit]