The China Mail

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

The China Mail (Traditional Chinese: 德臣西報, also 中國郵報 and 德臣報) was an English-language newspaper published in Hong Kong from 1845 to 1974, making it the longest-lived of any Hong Kong newspaper. The head office was in Wellington Street.[1]

When the closure was announced, the Hong Kong Journalists Association, headed by Jack Spackman, organised a sit-in at the China Mail '​s offices to protest the number of journalists being sacked, some after many years' service, with no compensation. This was the first protest of its kind in Hong Kong to protect the rights of workers. Most of the European journalists and some of the local Chinese journalists were moved to the South China Morning Post which owned 80% of the China Mail or managed to obtain employment on other publications.

At the time of its closure the acting editor was David Smith, who had joined the paper in 1971 as the sports editor.

See also[edit]

References[edit]