The Oxford Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The Oxford Times
Oxford Times Cover.jpg
Type Weekly newspaper
Format tabloid
Owner(s) Newsquest
Publisher Newsquest
Editor Simon O’Neill
Founded 1862
Language English
Headquarters Newspaper House, Osney Mead, Oxford
Circulation 12,638[1]
Official website The Oxford Times

The Oxford Times is a weekly newspaper, published each Thursday in Oxford, England. It is published from a large production facility at Osney Mead, west Oxford, and is owned by Newsquest, the UK subsidiary of US-based Gannett Company.

The Oxford Times has a number of colour supplements. Oxfordshire Limited Edition, is included with the first edition of each month. There is also a monthly In Business supplement.

The Oxford Times has several sister publications:

History[edit]

The Oxford Times was founded in 1862 as a weekly broadsheet.

In 1922, Lawrence of Arabia commissioned The Oxford Times to typeset and print an advance private edition of Seven Pillars of Wisdom. This is known as the "1922 Edition" or the "Oxford Text" of Seven Pillars.

The Oxford Times has won a number of national awards including Regional Weekly Newspaper of the Year in 2004,[2] 2005,[3] and 2007.[4]

In March 2008 the paper changed to tabloid or "compact" style.[5] Until 24 October 2008 the paper was published each Friday.

The Oxford Times circulation fell from 26,262 in 2006[6] to 20,537 in January 2008.[1]

In 2011 Editor Derek Holmes left Newsquest after his post was made redundant. Oxford Mail editor Simon O’Neill added the responsibility to his role under a new job title of Group editor.[7]

References[edit]

External links[edit]