Face TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Triangle TV)
Jump to: navigation, search
Face TV
Facetv-280px.png
Launched February 1st, 2013
Owned by Triangle Television Trust
Picture format 576i 4:3/16:9
(native/anamorphic)
Slogan "The new look of public broadcasting"
Country New Zealand
Broadcast area New Zealand
Headquarters Auckland
Replaced
  • Triangle TV
  • Triangle Stratos
Website facetv.co.nz
Availability
Terrestrial
Free-to-air SD (until 1 December 2013)
Satellite
Pay TV SD
Cable
Pay TV SD
Triangle TV
Triangle TV.PNG
Launched August 1st, 1998
Closed January 31st, 2013
Owned by Triangle Television Trust
Picture format 576i 4:3/16:9
(native/anamorphic)
Slogan "Committed To Providing The Best In Public Service Broadcasting"
Country New Zealand
Broadcast area Auckland
Headquarters Auckland
Replaced by Face TV
Website tritv.co.nz
Availability
Terrestrial
Free-to-air SD
Streaming media
EcastTV Free-to-air SD
Triangle Stratos
Triangle-Stratos-Logo.png
Launched 3 October 2007
Closed 23 December 2011
Picture format 576i 4:3/16:9
(native/anamorphic)
Slogan "Your World is Our World"
Country New Zealand
Broadcast area New Zealand
Headquarters Auckland
Replaced by Face TV
Sister channel(s) Triangle TV
Website stratostv.co.nz
Availability
Terrestrial
Free-to-air SD
Satellite
Free-to-air SD
Cable
Pay TV SD
Streaming media
EcastTV Free-to-air SD


Face TV (previously Triangle Television) is a public service television station based in Auckland, New Zealand. Since August 1998 Triangle has broadcast across Auckland on analogue UHF (before December 2013 ASO) via a government-owned UHF channel reserved for non-commercial regional television from transmitters at Waiatarua, Pinehill and Remuera. It now only broadcasts to pay Sky Television subscribers after the December 2013 ASO.

The station is owned by a not-for-profit trust. Airtime is leased out to volunteer and professional programme providers on a first-come first-serve basis. Providers are allowed to air a limited number of commercials (a maximum of 6 minutes per half hour of broadcast) during their programmes, and have complete editorial control over content. The trust claims these rules mean it "cannot be controlled by individuals or groups with their own agendas".[1]

Triangle operated Stratos Television between 2007 and 2011. It was broadcast around New Zealand on the Freeview, Sky TV and TelstraClear cable digital platforms. This was a free-to-air, twenty-four hour, nationwide news and culture public broadcasting service. It was shut down on 23 December 2011 due to funding complications, because a the channel grew in viewership so did its ratings share and since Freeview carriage charges are ratings based there was a number of increases to fees Triangle as paying to the Kordia/TVNZ operated Freeview service. As of November 23, 2012 Sky offered Triangle an undisclosed deal to re-launch Stratos under the name Face TV.[2] The service will be launched on February 1, 2013 and is currently Triangle's only digital option due to the current National led government's lack of support to regional public broadcasters. The service, unlike Stratos, will just be a simulcast of the current Triangle schedule with national advertising options. Using an IP link provided by government-owned Kordia and a government-owned non-commercial UHF channel due to expire on December, 2013, Triangle Television also broadcast a similar station across Wellington (operated out of Auckland) from 25 August 2006 to 31 March 2009. The channels shared transmission facilities and resources, and broadcast many of the same news, regional, and cultural programming.

Programming[edit]

Special broadcasts[edit]

English Language Newscasts[edit]

Refer to station schedules for broadcast times.

Programme Provider
PBS NewsHour United States PBS, United States
Journal Germany DW-TV, Germany
Newsline Japan NHK, Japan
Bloomberg TV United States Bloomberg Television, USA
News Australia Australia Network, Australia
BBC News United Kingdom BBC TV, United Kingdom
euronews European Union euronews, European Union

Foreign Language Newscasts[edit]

Programme Provider Language
NOS Journaal Netherlands NOS, The Netherlands Dutch
Le Journal France France 2, French
News South Korea YTN, South Korea Korean
Das Journal Germany DW-TV, Germany German

References[edit]

  1. ^ http://www.tritv.co.nz/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=27
  2. ^ http://www.skytv.co.nz/Default.aspx?tabid=202&art_id=42162

External links[edit]

  • Official Site Face TV: includes schedules, programme provider links, terms and conditions for programme provision.