Woman's Day (Australian magazine)

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Woman's Day (Australia))
Jump to: navigation, search
Woman's Day
A front cover of Woman's Day from May 2014, featuring Hugh Jackman on the cover.
Woman's Day magazine from 2014
Editor Fiona Connolly
Categories Women's magazine
Frequency Weekly
Circulation 335,112 (December 2013)[1]
First issue  1953 (1953-month)
Company Bauer Media Group
Country  Australia
Language English
Website womansday.ninemsn.com.au
ISSN 0043-7328

Woman's Day is an Australian women's magazine published by Bauer Media Group. It is currently Australia's highest selling weekly magazine.[1] Aimed at women aged 25 to 54,[2] it primarily features news, gossip and interviews about Australian and international celebrities, as well as some lifestyle and recipes. As of May 2014, the cover price is AU$4.20 per issue.

The magazine was previously part of ACP Magazines, which in turn was owned by Nine Entertainment Co which owns Australian television network Nine Network. Because of this, Woman's Day often features many stories either based on or in partnership with a Nine Network program, such as A Current Affair. The magazine became part of Bauer Media Group in 2012, after Nine Entertainment Co got into financial difficulties.

Sales figures, readership and advertising revenue have fallen significantly in recent years, down from 405,000 weekly sales in 2010 to 330,217 in March 2014.[3]

Controversies[edit]

In 2007, the magazine settled out of court with New Zealand television presenter Charlotte Dawson, who had sued the magazine over its coverage of her divorce.[4]

The magazine underwent significant layoffs in 2008.[5]

In November 2013, Woman's Day came under fire from its readers after a story featuring Kate Middleton, the Duchess of Cambridge, took issue with her appearance by comparing a photo of her before having her baby and after with the headline 'What's happened to Kate?' Criticism suggested that women who have just had a baby often look tired, and she was not wearing makeup in the second image like she was in the first.[6]

In 2014, television presenter Grant Denyer began legal precedings against the magazine after it claimed he and his wife were in a rehab facility in Thailand for meth addiction. Denyer claimed they had visited a rehab facility, but it was not for drug issues, and reaffirmed they did not have a drug addiction. The magazine backed the story saying Denyer's friends were their sources for the story.[7]

Woman's Day was criticised on the Australian Broadcasting Corporation's Media Watch, in which it was described as 'garbage journalism' for the use of sensationalist headlines and content.[8]

References[edit]

  1. ^ a b "ABCs: Weekly magazines struggle with Zoo leading declines". Mumbrella. February 14, 2014. Retrieved 2014-06-01. 
  2. ^ "Woman's Day". Bauer Media Group. Retrieved 2014-06-01. 
  3. ^ Audited Media Association of Australia April 2014
  4. ^ "Defamed Dawson collects payment". New Zealand Herald. 23 May 2007. Retrieved 2008-11-08. 
  5. ^ Tabakoff, Nick (14 October 2008). "ACP magazine job cuts my doing, says PBL chief". The Australian. Retrieved 2008-11-08. 
  6. ^ "Woman's Day story about Kate Middleton looking tired prompts angry response". News Corp Australia. November 20, 2014. Retrieved 2014-06-01. 
  7. ^ "Grant Denyer’s manager says witness accusing TV presenter of ice addiction is a ‘liar and a fraud’". News Corp Australia. February 27, 2014. Retrieved 2014-06-01. 
  8. ^ ABC Media Watch 7/7/14

External links[edit]