Yemen Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

The Yemen Times is unified Yemen's first and most widely read independent English-language newspaper. The paper is published twice-weekly (on Mondays and Thursdays) and has its own printing press, advertising associates and news service.

History and profile[edit]

Yemen Times was founded in 1991 by Abdulaziz Al-Saqqaf, a leading economist and human-rights activist, who was also its editor and publisher until he died in a traffic accident in 1999. In the paper's mission statement, he wrote that: "We use the Yemen Times to make Yemen a good world citizen."[1] The paper is based in Sana'a.[2]

As of 2007, Nadia Al Saqqaf was the editor-in-chief of the daily.[3] The paper has offices and correspondents all over the country. It supports press freedom, respect for human rights, political pluralism and democracy. It promotes non-governmental organizations (NGOs) and other forms of civil-society organizations. At the economic front, it supports liberalization and open interaction with other nations. The paper and its editor were awarded the NPC's International Award for Freedom of the Press for 1995.[1]

It is worth noting that the first national English-language Yemeni newspapers were published in 1960s in Aden. These were Aden Chronicle by Mohammed Ali Luqmān and The Recorder by Muhmmad Bā-Sharāhīl. The publication of these and their sister Arabic-language newspapers Fatāt ul-Jazīrah and Al-Ayyam ceased when the National Front for the Liberation of South Yemen (NLF) took power in the then People's Republic of South Yemen, (PRSY) (later known as the People's Democratic Republic of Yemen, PDRY) in 1967. The publication of Al-’Ayyam was resumed after the unification of the two sectors of Yemen in 1990.[4]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b "About Yemen Times". Yemen Times. 18 April 2010. Retrieved 14 December 2010. 
  2. ^ "Independent newspapers in Yemen: Situation and future horizons" (Report). Yemen Polling Center. 10 May 2012. Retrieved 11 September 2014. 
  3. ^ "mpressions from Beirut". The Arab Press Network. 22 June 2007. Retrieved 9 September 2014. 
  4. ^ Farūq Luqmān's interview in Yemen Times[dead link]

External links[edit]

  • Yemen Times official website
  • For a book review on Nushou' wa Tatawur Al-Sahafa fi Adan (the burgeoning and development of journalism in Aden), 1937-1967, by Abdulrahman Khobara (175 pages, published by Al-Amal for Printing and Publishing), see Yemen Times